/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Skitzofren
Fra : britta
Vist : 883 gange
300 point
Dato : 21-10-01 21:29

En i min omgangskreds har lige fået stillet denne Diagnose. Er der nogen i Gruppen der kender til denne sygdom,-samt evt. kender nogle gode links til sider omhandlende denne sygdom ??

Hilsen
Britta

Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 310 point
Dato : 21-10-01 21:34

Det er en sygdom bestående af mange udgreninger. Håber da at din ven/ bekendte,-samt vedkommendes pårørende bliver orienteret meget indgående fra Sygehusets/Lægens side.
Jeg kan stærkt anbefale dig at gå ind på http://www.toonie.dk/skizo/ der er omtalt så meget om sygdommens mange ansigter.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : briani

Dato : 21-10-01 21:34

Hej Britta
prøv lige at se på denne link.her er lidt af hvert
http://www.toonie.dk/skizo/
MVH Brian

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-10-01 20:44

"britta" <britta.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:dhFA7.7085$YP6.516188@news000.worldonline.dk...
>
> En i min omgangskreds har lige fået stillet denne Diagnose. Er der
> nogen i Gruppen der kender til denne sygdom,-samt evt. kender nogle gode
> links til sider omhandlende denne sygdom ??

Prøv http://www.psyken.dk eller http://www.sind.dk Disse sider indeholder
en mængde links til andre sider omhandlende skitzofreni. Skitzofreni er et
kæmpe område indenfor psysiks sygdom så jeg håber at du finder noget
brugbart?. Ellers sig til.

--
Venligst
Finn Jensen

Kommentar
Fra : summer

Dato : 24-10-01 18:16

Ja, det kan du tro jeg gør. Jeg har 2 sønner som begge har denne sygdom. Det er en frygtelig pinefuld sygdom i sindet og som forældre er det forfærdelig svært, at acc. og lære at leve med, at ens barn (børn) aldrig får et normalt voksenliv. Sygdommen kan ikke helbredes, men går heldigvis lidt i ro, men det er en meget langvarig proces. Ud over de nævnte link, skal jeg blot nævne, at forædre har ret til gratis psykologhjælp til at tackle situationen. Jeg står gerne til rådighed med flere oplysninger.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-01-02 19:20

Hej Britta.
Skizofreni er en psykotisk tilstand, præget af udtalte kontakt- og
kommunikationsforstyrrelser med omverden. Det markante ved skizofrene
personer er mangfoldigheden af symptomer. Der er 4 grundsymptomer, som ofte
er tilstede i mere eller mindre udbredt grad: Autisme,
associationsforstyrrelser, ambivalens og affektive forstyrrelser. Desuden er
den skizofrenes adfærd kendetegnet ved hallucinationer, vrangforestillinger
og tankeforstyrrelser.
Som ven til en skizofren person, vil man opfatte ham/hende som besynderlig
og uforståelig. Man skal tænke på at personen føler sig som værende i et
psykotisk kaos og synes de befinder sig i en hjælpeløs situation. Det
psykotiske kaos skaber mange modstridende impulser, hvilket gør det
vanskeligt for den skizofrene at træffe beslutninger. Samtidigt både ønsker
og frygter personen kontakt og derfor kan det være svært at opretholde et
tillidsforhold.

Jeg vil gerne hjælpe dig hvis du har flere specifikke spørgsmål ellers er
der masser af information på www.psyknet.dk
Knus HB
britta <britta.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:dhFA7.7085$YP6.516188@news000.worldonline.dk.
...
>
> En i min omgangskreds har lige fået stillet denne Diagnose. Er der
> nogen i Gruppen der kender til denne sygdom,-samt evt. kender nogle gode
> links til sider omhandlende denne sygdom ??
>
> Hilsen
> Britta
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>