/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
At flytte til Sverige
Fra : vonmissy
Vist : 619 gange
100 point
Dato : 24-03-09 12:38

Hej

Gode råd ønskes

Min mand og jeg overvejer at flytte til sverige,

vi har et nedlagt landbrug her i DK - som vi er meget glade for -
Vi overvejer at leje det ud eller sælge det. Vil det kunne svare sig at leje det ud?

Er det til at finde et hus i sverige, så der ikke er for langt til øresundsbroen, gerne ude på landet samt til en rimelig pris? (vi vil hellere køre lidt længere end at bo i byen
eller vil det bedre kunne svare sig at bygge nyt, og i givet fald hvilken pris er vi omkring?

Er der nogle særlige overvejelser man skal huske på?

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 24-03-09 12:43

Hej
Der er flere hjemmesider med gode råd og vejledning om at flytte til Sverige. Men denne her er efter min mening virkelig god, der kan man finde svar på rigtig mange af de spørgsmål, der dukker op i den forbindelse.
http://www.oresunddirekt.dk/article.aspx?type=article&id=8420

Held og lykke

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-03-09 12:54

Hvorfor bron.

Den er dyr og ligger fjollet i forhold til det meste af Sverige.

Færgerne Helsingør Helsingborg er stadig fuldt konnkurrencedygtige.Både på tid og pris.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 24-03-09 12:58

Citat
vi har et nedlagt landbrug her i DK - som vi er meget glade for -
Vi overvejer at leje det ud eller sælge det. Vil det kunne svare sig at leje det ud?

Nemlig.
Hvis jeg var jer ville jeg da prøve at forpagte jorden ud og fremleje stuehuset ud i en periode.
Bare til i finder ud af om det er noget for jer at bo der.
Stuehuset kunne man jo leje ud med event. forkøbsret.

Kommentar
Fra : vonmissy

Dato : 24-03-09 13:06

Har skam også overvejet færgeovergangen, og den passer også bedre i forhold til arbejde på sjælland. Men spørgsmålet er bare hvorlænge bliver der ved med at være færgeoverfart, samt resten af familien bor på jylland, så ved besøg derhjemme er det bare mest praktisk med broen, men er ikke afvisende

Vores ide ligger stadig og brygger, og hvor er det skønt at kunne få tips og ideer herinde

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 24-03-09 13:18

Broen er da mest praktisk til stort set alt andet end besøg i Malmø og det sydlige Skåne. Med hensyn til etablering, så overvej et medlemskab af Danske Torpare. Første år er betalt med rabatten på bro- eller færgebilletter, og vi har advokater med gratis gode råd om, hvad man skal sikre sig ved køb af fast ejendom i Sydsverige. Mange ting er ikke som her med hensyn til beskyttelse af køber, men der er altså mange fiduser at hente.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-03-09 15:01

Min søn og svigerdatter flyttede til Sverige for 1½ år siden og de arbejder begge på Sjælland. De har 2 børn og alle er faldet rigtig godt til og de har ingen planer om at flytte til Danmark igen.

De kører over broen og så har en en rabatordning som pendlere. De første 14 dage i en måned betaler de vist 150 kr og de sidste dage 25 kr pr overgang. Jeg har ikke styr på beløbene men mon ikke andre har. I hvert fald er det billigere jo mere man kører.

Og for mig så tager det kun 25 min. at komme over til dem.