/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Skilsmisser / Spørgsmål
10  pifo 320
seperastion
Fra : sanne6
Vist : 513 gange
100 point
Dato : 23-03-09 18:27

min mand og jeg skal sepereres, skal vi så flytte fra hinanden med det samme eller kan man godt bo sammen til den ene har fundet noget at bo i .
Hvis man nu bliver skilt på grund af utroskab, skal den man har været utro med så skrive under, på skilsmisse papirene?
Hvor lang tid går der fra man har skrevet under på papirende til man er skilt .altså på grund af utroskab.
Håber der er nogen der kan svarer
vh sanne

Kommentar
Fra : barslev

Dato : 23-03-09 18:33

man kan godt blive boende indtil man har fået noget at bo i,efter 6mdr kan man blive skilt og det koster så vidt jeg husker 500kr.men ved ikke hvor hurtigt det kan gå når der er utroskab med i det.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-03-09 18:40

Citat
Fortsætter I med at bo sammen, eller finder I sammen igen, bortfalder separationen.

Citat
Har der for eksempel været utroskab, eller har I på grund af uoverensstemmelser levet
hver for sig i 2 år, kan I springe separationstiden over og blive skilt med det samme.
I kan blive skilt uden først at være separeret i følgende situationer:
- Utroskab
- Levet adskilt de sidste 2 år på grund af uoverensstemmelser
- Grov vold
- Bortførelse af fælles barn til udlandet
- Bigami.

http://www.familiestyrelsen.dk/fileadmin/Filer/PDF/Naar_vi_skal_skilles_2008.pdf

http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=1225

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-03-09 18:50

Citat
Omvendt er der normalt intet i vejen for at tidligere ægtefæller i en kortere periode – eksempelvis et par måneder – fortsætter samlivet af praktiske årsager. Det være sig indtil de hver især finder passende boliger e.l.

http://www.retssal.dk/emneindex.php3?vis=n&side=568

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 23-03-09 19:34

du kan blive skilt i løbet af nogle få uger hvis det er pga utroskab. og den tredie part skal bekræfte rigtigheden af de oplysninger du afgiver.
og der er intet i vejen for, at i bor sammen et stykke tid.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-03-09 20:16

Citat
Statsforvaltningen må ikke lave en skilsmissebevilling på grund af utroskab, før dette er bevist. Beviset sker i form af en samstemmende erklæring om utroskaben og om hvornår, den er foregået, fra den af jer, som har været utro og den, som denne har været sammen med - tredjeparten. Erklæringen fra tredjeparten sker normalt på en særlig blanket, som tredjeparten udfylder og skriver under på.

http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=1664

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 24-03-09 10:38

Da vi blev skilt fordi min eks var utro, tog det knap en måned.

Vi blev IKKE sepereret, fordi det var utroskab, der var grunden.

Vi skrev under på papirerne, og da jeg ikke måtte vide hvem hun var (en af mine veninder) ville min eks have hun skrev under til sidst, men hendes navn stod jo altså lige på de endelige papirer

Så...
Ja selvfølgelig skal den man har været utro med skrive under, og ja... den sårede part, finder helt automatisk ud af hvem det er.