/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Antenne installation
Fra : Jkaas
Vist : 1417 gange
300 point
Dato : 23-03-09 12:44

Hej
Har købt nyt hus hvor der er fællesantenne ( Stofa tror jeg nok står bag.)
Jeg vil gerne have delt ud til 5 tv. men jeg er meget krævende med kvaliteten, så hvordan gør man det når det skal være rigtigt godt, eks. forstærker man signalet og så fordeler eller deler man i to 1 til hoved fjernsynet og den anden forstærkes til de 4 andre fjernsyn.
Hvad bør man bruge af kabel kvaliter.
indstrålings tætte fordelere / forstærker.
Og er der andet man skal vide, hvor mange db skal signalet være.

Venlig hilsen

John Kaas

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-03-09 13:53

Citat
Jeg vil gerne have delt ud til 5 tv. men jeg er meget krævende med kvaliteten

Stofa har serviceteknikkere der kan løse det....

Det KOSTER - men så er du sikker på det virker...

Det du har er KUN garanteret til EET udtag..... (så du har ikke engang garanti for det er muligt UDEN Stofa´s hjælp)....

Hvad kabler angår skal der såmænd ikke noget specielt til - det er alm. antennekabel...

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 23-03-09 16:15

det skal laves som et stjernepunkt.
hvor mange antennestik er der nu?

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 23-03-09 17:32

Jeg mener det er 60db /uv (mikrovolt) man siger er et godt signal.
Jeg har stofanet og deler uden forstærker til 3 tilslutninger uden problemer.
Find uf om der findes en forstærker med 5 udgange.
Skal du bruge store længde af kabel, så køb ikke det billigste og tyndeste. Jo tyndere jo mere tab på de høje frekvenser (UHF området).
I dag kan du vist kun købe forsølvet kabel. I gamle dage var der kobber og forsølvet og der var meget stor forskel på dæmpningen.

hawaii7

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 23-03-09 18:54

Emnet har været oppe flere gange her, prøv at kigge på denne tråd:

http://www.kandu.dk/Spg108850.aspx

MVH

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-03-09 05:51

1 hvormange antennestik er der lige nu ?
2 der hvor antetennestik kommer ind i lejelighede/huset hvor mange ledninger sidder der i det 1 eller 2 ?

3. den bedeste måde at få mange antennestik på er ved at forbinde dem som et stjernepunkt

4 ca. 64 db

Accepteret svar
Fra : JRST

Modtaget 300 point
Dato : 24-03-09 18:05

Du har skrevet du var lidt kredsen. Hvad med denne pakkeløsning fra LK.
IHC NET BASIC.
Der får du både internet tv og telefon med ud i dine stik.
Boksen fungerer altså både som antenneforstærker/deler og switch

Lille video
http://legacy.solar.dk/nettv.asp?NetTVID=341&query=

Pakken indeholder
http://www1.lk.dk/katalog/vejledning/9874622_01.pdf

Priseksempel
http://www.elvvs.dk/articlelist.3261

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 24-03-09 20:24

Den her bandit skulle kunne klare det......

http://www.witronic.dk/files/files/MSB-10-65.pdf

Mvh Bassebo

Godkendelse af svar
Fra : Jkaas

Dato : 27-03-09 10:26

Tak for svaret JRST.

Det er en ny måde at gøre det på så det vil jeg undersøge. tak foor alle andre foreslag.

John Kaas