/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Andet udvikling / Spørgsmål
10  pallebhan.. 320
Script til FTP server
Fra : Maddog_dk
Vist : 868 gange
100 point
Dato : 23-03-09 11:02

Hej Alle

Jeg er ved at skrive et script der skal håndtere upload af filer og MAPPER til en Ftp server.
Det spiller fint nok med at ligge løse filer ud på ftp'en, men jeg kan ikke oprette nye mapper via scriptet. Nu håber jeg så der sidder en haj derude som kan hjælpe med dette problem...

----KODE----

--> upload.bat
ftp -s:ftpscript.txt xxxxxxx.xxx (ftp adr.)

--> ftpscript.txt
username
password
cd ftp
binary
prompt
md test1
cd test1
md test2
put test.txt
cd test1
md test3
put test.txt
close
bye

Kommentar
Fra : NobleK

Dato : 23-03-09 13:13

Hej

Du skal bare bruge 'mkdir' i stedet for 'md'

Kommentar
Fra : Maddog_dk

Dato : 23-03-09 13:14

Hej

er nu kommet et skridt nærmere

----KODE----

--> upload.bat
ftp -s:ftpscript.txt xxxxxxx.xxx (ftp adr.)

--> ftpscript.txt
username
password
cd ftp
mkdir test1

close
bye

så kommer det næste problem, og det er at få alle filer med fra mappen test1.
der kan være flere typer filer og antal i mappen, så derfor ville en kommando hvor alt indhold bliver taget med være at foretrække. Jeg ved godt at kommandoen put kan gøre det for enkelte filer, men når filnavne mm. ikke kendes på forhånd ville det andet være en optimal løsning.

/maddog

Kommentar
Fra : Maddog_dk

Dato : 23-03-09 13:16

Hej Noblek

du var lige et minut hurtigere end jeg, kan du måske også hjælpe med at uploade filerne som beskrevet ovenfor?

/maddog

Kommentar
Fra : NobleK

Dato : 23-03-09 13:23

Så skal du bruge 'mput' i stedet for 'put' og jokertegn for at få alle filer med.
Altså, mput *.*

Kommentar
Fra : Maddog_dk

Dato : 23-03-09 13:49

Hej NobleK

det virker desværre ikke helt efter hensigten

koden:
cd ftp
mkdir test1
cd test1
mput test1\*.*
close
rem bye

den opretter rigtig nok mappen test1, og den hoppe også over i denne mappe, - men når mput test1\*.* indlæses skrives følgende:

ftp> mput test1\*.*
mput test1\.? close
mput test1..? rem bye
mput test1\Dok1.docx? mput test1\test.txt
t? :Filen blev ikke fundet
ftp>

den læser godt nok de filer jeg har kopieret over i den lokale mappe der hedder test1, men kan ikke flytte/kopier disse til remote mappen test1?

/maddog

Accepteret svar
Fra : NobleK

Modtaget 100 point
Dato : 23-03-09 14:09

Sådan ser min script ud (og det virker):
Kode
mit_brugernavn
min_adgangskode
binary
prompt
mkdir test1
cd test1
lcd test1
mput *.*
close
bye

Når jeg skriver mput test1\*.* så får jeg at vide at filen 'test1\*.*' ikke findes, dvs. den kan ikke forstå at jeg giver den en sti. Det kan din åbenbart godt (ved ikke hvorfor der er forskel).
Anyway, i stedet bruger jeg 'lcd' (local cd) til at gå ind i den mappe på min lokale maskine hvor filerne befinder sig, og derefter uploader jeg alle filerne i den med mput.

Godkendelse af svar
Fra : Maddog_dk

Dato : 23-03-09 15:36

Hej NobleK

det er fuldstændigt som jeg ønskede det, mange tak for hjælpen

Tak for svaret.

Kommentar
Fra : NobleK

Dato : 23-03-09 15:36

Det var da så lidt