/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Ændre HDDrive bogstav
Fra : akle
Vist : 1572 gange
100 point
Dato : 22-03-09 23:15

Hej.
Mit problem er min eksterne HHD, som har drive bogstav J på den ene pc hvor jeg har lavet min hjemmeside. Denne pc kan jeg ikke benytte mere, så bruger jeg den eksterne HDD på den nyere pc. Her ændres imidlertid driver bogstavet til M, så samtlige fotos på hjemmesiden ikke vises.
Kan man ændre bogstavet på den eksterne, eller skal jeg lægge samtlige billeder på ny ind på hjemmesiden?
Håber nogen kan hjælpe.
MVH Akle

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 22-03-09 23:30

Drevene kan tildeles bogstaver under
Kontrolpanel>Administration>Computeradministration>Diskhåndtering

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-03-09 23:43

Pas lige på hvilke bogstaver du giver dine drev.. Windows skal have lov til at disponere over nogle bogstaver og det kan være C,D,E,E,G,H. Det er bogstaver der skal bruges hvis du kobler noget til computeren som ikke har fast bogstav.

Så start med de faste bogstaver R: - S: - T: - V: - X: - Y: - Z: Dem kan du tildele CDrom drev, DVD drev, ekstern HD.

Og hvis du holder dem adskilt, så kommer de aldrig i konflift med de bogstaver som Windows vil bruge.

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 23-03-09 07:04

sluder og vrøvl granner
akle du kan give drevet det som du vil, untagen a,b,c ellers er der frit valg
mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 23-03-09 07:37
Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-03-09 09:21

Gug hvor er i vidende. Nu har jeg undervist i 20 år og set utallige der har givet tvungne bogstaver. Og så får et kamera E: og en ekstra harddisk G:
Og så bliver PC'en udbygget, og så går der kuk i drevbogstaverne fordi folk ikke kan overskue Windows tildeling af drevbogstaver. Og folk kan ikke lige huske hvad der har fået hvad.

Holder man det adskilt så kan det ikke gå galt.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 23-03-09 09:30

Vil det sige at jeg ikke kan tildele den eksterne (hvor jeg har alle mine fotos gemt) drev bogstav J som min hjemmeside refererer til når billederne skal vises på hjemmesiden. I så fald skal jeg alligevel lave det hele om.
MVH Akle

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-03-09 10:23

Citat
Vil det sige at jeg ikke kan tildele den eksterne (hvor jeg har alle mine fotos gemt) drev bogstav J

Jo...

Bare FJERN/OMDØB det drev J der nu er optaget af noget andet (sikkert kortlæser)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-03-09 11:19

Hvis den eksterne HD skal sidde permanent.

Luk comp ned
Tag eks HD fra
Tag det fra som har snuppet dit drevbogstav
Start comp
Sæt eks HD til og den får det rigtige bogstav
Sæt det andet til igen.

Men piller du noget fra som ligger før J - går der kludder i drevbogstaverne igen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-03-09 11:27

Citat
Tag det fra som har snuppet dit drevbogstav

Det du´r ikke hvis det er en kortlæser - så forsvinder 4-5 bogstaver....

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 100 point
Dato : 23-03-09 15:31

Hvis dit eksterne drev skal hedde J så omdøber du det bare se guiden her http://tips.bsjh.dk/diskhaandtering/

Hvis du f.eks har en kortlæser som har lagt beslag på J så omdøber du først din kortlæser og herefter det eksterne drev.

Godkendelse af svar
Fra : akle

Dato : 23-03-09 21:48

Tak for svaret bentjuul.
Det virkede perfekt!
MVH Akle

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-03-09 21:57

Selv tak akle - fint du fik det til at virke...

Kommentar
Fra : akle

Dato : 24-03-09 10:06

bentjuul ! - og måske til andre interesserede?
Efter at have ændret bogstavet på kortlæseren vha. din fine beskrivelse (via linket), så tilsluttede jeg bare den eksterne HDD, og denne fik automatisk tildelt J: da dette nu var fri! Nemmere kunne det ikke være. Jeg har også i samme omgang fået lidt bedre forståelse i "systemet".
MVH Akle