/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
MSN se chathistorie?
Fra : snaptil
Vist : 442 gange
50 point
Dato : 22-03-09 21:03

Hejsa jeg har brug for hurtig hjælp.
Min søn været udsat for trusler på nettet, nærmere sagt messenger, jeg vil meget gerne kunne se chat historien , er det muligt at kunne finde den frem nu her?
kan politiet evt. finde den frem?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 60 point
Dato : 22-03-09 21:10

Som standard er messenger ikke indstillet til at logge samtaler, men politiet kan få adgang til serverne som chatten har gået gennem, der skal de logges på grund af antiterror lovene, hvis du har fulgt med i nyhederne om skyderierne i Tyskland, og ham som sagde at han havde læst en besked fra morderen, natten før, så har du også læst at politiet har undersøgt serveren for spor efter beskeden

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-03-09 21:16

Når du første gang opretter dig på msn, skal du sætte et flueben i - gem oversigten - har du gjort det, kan du finde samtalerne - dokuments and settings-så dit navn -dokumenter-modtagne filer

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 22-03-09 21:17

ja problemet er at jeg ikke har lyst til at blæse en stor historie op før jeg selv har læst hvor slemt det er.
jeg har sat den til at gemme nu her.så må jeg se.
det er jo lige sket, vi har heldigvis lige fået fat i forældrene til den der truede og haft en samtale.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-03-09 21:19

Når du først har sat den til at gemme nu, kan du ikke se det der tidligere er skrevet

Godt i har fået fat i forældrene.. det kan ofte hjælpe

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-03-09 21:21

Citat
vi har heldigvis lige fået fat i forældrene til den der truede og haft en samtale.
så er problemet jo næsten løst, tror forældrene ikke på jer og kræver dokumentation ?

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 22-03-09 21:22

Mange tak for svarene, vi må bare tage det herfra.
Meget ubehageligt, når en knægt kommer ind og siger at en person vil tage kniv med i skolen og stikke ham ned.

Godkendelse af svar
Fra : snaptil

Dato : 22-03-09 21:22

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 22-03-09 21:24

nej moderen tog det meget seriøst, men stadigvæk ,når trussel er så konkret, så vil jeg gerne selv læse den før næste skridt bliver taget.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-03-09 21:24

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-03-09 21:25

Selv tak, ja det er virkelig en ubeagelig besked, jeg håber i får løst problemet med hjælp af modpartens forældre

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-03-09 21:26

Du får da ikke politiet til at gå ind i den sag nu, når drengens mor tager affære...

Havde i ikke vidst hvem drengen var, kunne politiet hjælpe med at finde frem til ham.

Nå men nu fandt du/i da ud af, hvor i kan læse msn chatten..... husk at fortælle modparten at i gemmer oversigten

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 22-03-09 21:30

Nej har heller ikke interesse i at kontakte politiet på nuværende tidspunkt, håber det skræmte personen at der blev så hurtig respons på det der blev skrevet.
Så må vi bare håbe på at det ikke var seriøst.