/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Indretning af badeværelse
Fra : kimzz
Vist : 816 gange
100 point
Dato : 22-03-09 14:26

Hej
Jeg går og tænker på at lave vores badeværelse om, ved at lægge 130 cm til (gammel hovedindgang) derved bliver rummet 400 cm bred og 200 cm dyb døren er monteret 75 cm fra højre øverste hjørne og er 83 cm bred (kan ikke finde noget til at tegne det med) nogen der har en god ide til hvordan man kan indrette det smart med bruseniche ca. 1x1 mtr lidt skabe ,toilet, bordplade med håndvask

mvh. Kim H

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 22-03-09 14:30

Hvor ligger afløbet til toilettet. Det er ikke nemt uden en tegning, Du kan idag købe vægge der kan skæres til og dermed kan du lave din egen brusekabine beklædt med fliser.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-03-09 14:34

Jeg har en bordplade mellem to hængeskabe for enden af en væg.
I den anden ende har jeg muret brusekabine og hængetoilet
En håndvask på en af langvæggene.

2x3,5 mtr.

Kommentar
Fra : kimzz

Dato : 22-03-09 14:34

Der skal nok laves nyt gulv med gulvvarme , så det er bare at lave en god indretning af en retangulær rum 400 bred x 200 dyb dør 75 cm fra højre øverste hjørne 83 cm bred på modstående ydervæg skal der være 1 eller 2 vinduer

Kommentar
Fra : kimzz

Dato : 22-03-09 14:36

I øverste venstre hjørne har jeg tænkt mig , at bruseniche skal være

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 22-03-09 16:14

Hvis du alligevel skal lave gulvvarme er det jo muligt at ændre afløb og vandrør.

Det er vigtigt at få et godt lys ind i rummet og hvis det også er muligt at få en god udsigt, er det jo slet ikke så dårligt, slet ikke når man nu alligevel sidder der. Nu siger du intet om vinduer i din beskrivelse, men det er for mig et must.

Det er ikke så nemt at komme med gode råd til en god indretning i et hjem man ikke har set, for det er vigtigt at det hænger sammen med resten af stilen i huset.

Kunne det være en ide at lave toilet og brucheniche i den modsatte ende af døren, så det ikke lige er synligt når man står ude i gangen med åben dør. Og bord m. vask lige over for døren. Hylder oppe under loftet, langs væggen med døråbningen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-03-09 16:35

Her er lidt inspiration.
http://peecee.dk/upload/view/161409
http://peecee.dk/upload/view/161410
http://peecee.dk/upload/view/161411
http://peecee.dk/upload/view/161412

Der er vandgulvvarme
Håndvask og brus har hver sit gulvafløb som samles ned i jorden.
Det er Damixa batterier.
Fliserne er de samme på væg og gulv med slidstyrke 5
Lysdæmper til lamperne
Udsugningskontrollampe

Jeg har ingen tegning for det er lavet samtidig med planlægningen. Ca. 3/4 år.