/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
NAS, med lavt strømforbrug?
Fra : lyhne1
Vist : 2443 gange
200 point
Dato : 22-03-09 09:43

Hejsa

Jeg overevejer at investere i en nas, for at have et centralt lager, jeg altid har adgang til.
En af ulemperne er dog strømforbruget. Jeg søger et setup, der har så lavt strømforbrug som muligt.
Jeg har ledt forgæves efter en løsning med usb-sticks, det var oplagt, men jeg kan ikke finde noget.
Jeg synes heller ikke jeg kan finde noget med 2.5" harddiske.
Jeg har hørt der findes routere med usb-indgang, det var jo også en oplagt mulighed.

spørgsmålet er:
Hvad findes der, det primære krav er lavt strømforbrug. Der er ikke behov for enormt meget lagerplads.

Lyhne1

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-03-09 09:54

Linksys laver en NAS server med to USB indgange. Den tilsluttes så dit lokale netværk med et netkabel.
Jeg bruger selv sådan en NAS server, og har tilsluttet en extern harddisk boks fra NorthQ (via USB 2), med plads til 4 harddiske, med en max kapasitet på 1,4 Gb.
Men der findes også netværksdiske, der sluttes direkte til netværket. Her har jeg valgt en Iomega på 160 Gb, somnu har kørt et par år, og gemmer på foto, mp3 og downloaded programpakker; som er til rådighed for hele mit intranet.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 22-03-09 17:53
Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 22-03-09 21:49

Hejsa.
Tak for indlæggene

Jeg synes Synology-disken ser fed ud. Den er dog lige dyr nok, synes jeg.
Jeg forestillede mig egentlig bare en dims, hvortil der kunne tilsluttes nogle USB-diske (evt. flash) eller lignende.
Kan man smide 2.5" diske i Synology-boksen?

Kommentar
Fra : rotw