/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Emission i Nordea!!
Fra : Eschen
Vist : 458 gange
200 point
Dato : 22-03-09 07:13

Hej!
Kan nu tegne nye aktier i Nordea til 13,49 kr. pr. aktie.
Det er under ½ pris i forhold til kurs i dag,når man har tegningsret.
Det må da være rigtig godt??
Er der risiko ved det??

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-03-09 08:02

Ja

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-03-09 08:05

Vi kan vel bruge udtrykket "at have is i maven".

Køber Du 100 stk og de skulle blive værdiløse er det bare ærgeligt.

Jeg har mistet 9.000 på min dyrtidsfond, før krisen.
Bare ærgeligt

Kommentar
Fra : Eschen

Dato : 22-03-09 08:07

Hej Teil -- hvad svare du ja til?? godt eller risiko??
Det må da være rigtig godt??
Er der risiko ved det??

Kommentar
Fra : Eschen

Dato : 22-03-09 08:11

Alle har tabt på atp. Ld. sp. m/m

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-03-09 08:56

Der er altid en risiko ved investering i aktier.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-03-09 09:05

I gode tider kan "usikre" aktier også give bedre afkast.

Det er som med Lotto, spiller man ikke vinder man heller ikke noget.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-03-09 12:45

Min gamle bankrådgiver sagde en gang, har du råd til at miste penge så spekulerer du i aktier.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-03-09 13:12

Den bankrådgiver havde vel ikke jobbet ret længe

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-03-09 15:39

Jo det havde han for hvem vil miste penge på tvivlsomme aktiekøb. Jeg ved godt at man kan tjene penge, men hvis man ikke har råd til at miste pengenene? Skal man så tage chancen alligevel?

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 22-03-09 15:45

Hej Eschen

Man kan ikke ubetinget sige at det er en god eller dårlig investering. Når banken giver mulighed for at købe nye aktier, så er det fordi de har et finansieringsbehov. Sælger banken ud af egne aktier, så hjælper det på deres solvens og dermed opfyldelsen af det lovpligtige solvenskrav.

Det vigtigste for dig er, at du gør op med dig selv om du har råd til at miste din investering hvis du køber aktierne - kan du det, ja så kan du foretage investeringen - og ellers vil jeg fraråde dig det.

Mvh. Ampere

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-03-09 12:24

Jeg vil benytte mig af tilbudet.

Lev livet farligt med nordea.

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 23-03-09 13:40

Jeg har fået tilbud om at købe 88 aktier, og det kan jeg vel tåle at miste kvis kursen er DKK 13,49 og ikke EUR 13,49?
Hvis jeg sælger mine 88 tegningsretter til 64 øre pr stk, så får jeg vel intet ud af det?

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 23-03-09 13:51

Citat
Hvis jeg sælger mine 88 tegningsretter til 64 øre pr stk, så får jeg vel intet ud af det?
- så får du kun den kontante gevinst på ca. 56,- og det er formodentligt mindre end det kurstab, du kan forvente på dine eksisterende ca. 160 aktier.

Normalt falder kursen altid ved aktieudvidelser. Men det er altid et chance spil med aktier, og hvis kursen stiger skal der betales skat af gevinsten.

Kommentar
Fra : Eschen

Dato : 23-03-09 16:07

Skatten er kun 28% så det kommer vi nok over!!

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 25-03-09 15:40

Jeg mente, at handelsomkostningerne overstiger de 56 kroner! De nye aktier køber jeg jo franco!