/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Norton = langsom pc ?
Fra : gwh
Vist : 948 gange
100 point
Dato : 22-03-09 04:27

Hej Kandu venner. Jeg installerede Norton Security 2008 ,på min bærbare xp hastighed 4096 / 256 lige før jul, men jeg har mange problemer med hastigheden, for det meste sidder jeg bare og venter og venter og tænker hvad pokker laver den pc ? Nu er så spørgsmålet : kan det være Norton programmet der driller ? ELLER ? Der ER rydet op, på alt, efter gode råd fra jer.
Mvh. gwh.

Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 22-03-09 06:50

Prøv at afinstallere :

http://service1.symantec.com/support/inter/tsgeninfointl.nsf/dk_docid/20050411155241924

Og geninstaller ..

Evt. afinstaller ...

Og gå over til (f.eks) avast! Home hvis Norton stadig driller ...

JR

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 22-03-09 08:16

Proev at kigge ind paa www.malwarecheck.dk

De har haft flere spoergsmaal vedr. langsomme pc'er inkl. mig selv.
Og de loeser problemmerne. Det behoever ikke kun vaere problemmer med Norton. F.eks. kan du have andre programmer, som laver konflikter med hinanden.

Kommentar
Fra : mikael.beck

Dato : 22-03-09 10:48

Prøv en oprydning med dette gode værktøj:

http://onecare.live.com/site/da-dk/default.htm

Hilsen

M.Beck

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-03-09 10:58

Du kan højre klikke på den nederste blå linje på skærmen og klik på Jobliste, under fanen processer kan du se om der er en eller flere prosesser som tager urimelig mange kræfter, begynd med det og fortæl her hvad det er som tager kræfterne, alt andet vil være gætterier

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-03-09 12:22

Hvis man samtidig har anden form for virusbeskyttelse eller firewall kanfå en meget langsom og dårlig beskyttet maskine ud af det.

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 22-03-09 12:26

Hej o.v.n.
Der er iexplore.exe på 39.000 KB. ellers er der 11 stk. der er mellem 1000 - 10.000 KB. og mange under 1000. KB. alt fordelt på DATACOM og SYSTEM , og et par stykker på NETVÆRKSTJENSTER.
Og jeg har ikke en pind forstan på det.
Mvh. gwh.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-03-09 12:41

Citat
Og jeg har ikke en pind forstan på det
det får du hen ad vejen det jeg mente, var at se forbruget i % det ser du i kolonnen under CPU, der vises hvad der hver enkelt proces bruger kræfterne vist i procent, den nederste Aktiv systemproces må gerne være høj, den viser hvor meget der IKKE bliver brugt, hvis den er på 100% så køre computeren i tomgang

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 22-03-09 12:42

Hej trensor. Jeg har Norton, en anden forrm for virusbeskytteler skulle vel være et andet program ? så det kan ikke være det der driller.
Mvh. gwh.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-03-09 12:44

Det er sikkert ikke andre antivirus programmer som driller dig, men det kan du også se i Joblisten, om der noget uønsket som kører

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 22-03-09 12:49

Hej o.v.n. CPU er på 0-4 % Sidefilforbrug er 344 MB og jeg har kun Kandu åbent.
Mvh. gwh

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-03-09 12:58

Så er gode råd dyre din computer burde være hurtig når der kun er et forbrug på op til 4%, hvad er det specielt som er langsom ? er det når du går fra en internet side til en anden ? Er det når du bruger bestemte programmer ? Kan det være din internet forbindelse som er langsom, og der går lang tid for at hente en side ? Bruger du Internet Explorer ? (den er langsom i sig selv)

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 22-03-09 13:12

Ja ,jeg har internet Explore, det er ligesom om, at den er meget langsom i "laaang tid "efter jeg har tændt den og så bliver det lidt bedre jo længere den har været tændt, men ja den er lang tid om at reagerer, der virker som om at den laver noget andet i baggrunden , men jeg vil prøve at se på CPU igen, når den igen er langsom og så se hvad der så sker. På kom og vind Spil fryser den meget og så kan jeg næsten ikke lukke programmet igen.
Mvh. gwh.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-03-09 13:30

Måske du skulle opdatere til den nyeste Internet Explorer 8: http://www.microsoft.com/danmark/windows/internet-explorer/default.aspx den bliver rost som hurtig, det allerførste du kan gøre nu, er at tømme midlertidige internet filer, de fylder og er med til at gøre browseren langsom, klik på Funktioner og på Slet browserdata, du kan rolig slette det hele, men hvis du sletter cookies, så skal du logge ind på diverse sider igen, din login bliver gemt i disse cookies.
Eller gør som jeg og brug Firefox i stedet for, der kan man godt slette cookies uden at miste login, firefoxen gemmer kodeord i en speciel mappe og den bør man holde sig fra når der ryddes op i den browser: http://mozilladanmark.dk/produkter/firefox/ hvis du vil skifte, så vælg den til Windows og eventuel den danske sprogpakke nedenunder, så er der stavekontrol når du skriver på internettet

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 22-03-09 13:43

Norton 2008 kan godt sløve en hel del, men så meget som du siger, burde den ikke gøre.

Måske en ide lige at scanne din maskine igennem for evt "snavs" http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=11

Kommentar
Fra : mikael.beck

Dato : 22-03-09 16:08

Hej GVH har du prøvet en scanning med:

http://onecare.live.com/site/da-dk/default.htm

som jeg tidligere har forslået ?

S.u.

Hilsen

M.Beck

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-03-09 16:55

Den scanner fra OneCare er en ok scanner op oprydder, men så heller ikke mere, den finder intet på computere som bliver vedligeholdt af andre (bedre) værktøjer

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 23-03-09 18:25

Hej Mikael Beck. Den scanner du foreslår er god og den er skam også afprøvet , i alle mine oprydnings forsøg ,men uden særlig efekt.
Jeg har nu prøvet at køre en internet scanner der hedder www.reg.tool.com og den finder da også en del fejl ialt. 143 stk. men jeg skal registrerer mig for at få dem fjernert ? det ser ikke ud til at det koster penge, men hvad er så " fælden" er der der nogen der kan gå ind og se på om det evt. er noget jeg tør rode mig ud i ?
Jeg har prøvet at få den nye internet explorer 8 installeret uden hurtigere efekt, nærmest tvært i mod.
Mvh. gwh.

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 23-03-09 18:30

OBS!!! se lige her det er ikke den side jeg ville have til jer når i klikker på linket. så prøv lige selv at søge på internet og tag den der hedder reg.tool når i kommer ind på siden skal den hedde REG TOLL +
Håber at i finder den rigtige.
Mvh. gwh

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-03-09 18:40

Er det denne? http://www.regtool.com/download.php Så ser der ikke ud til at være "problemer" med den.

Men helt ærligt. Det er en af den slags programmer der lover at "fixe" alle problemer. Som regel får man aldrig løst problemerne. og ganske ofte får man flere problemer ved at køre dem.

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 23-03-09 22:47

Hej stl_s Ja det var lige præsis den, så tør jeg ikke bruge den, jeg har ikke lige brug for flere problemer.

Det sidste nye er at jeg har slettet Internet Explorer 8 igen og geninstalleret version 7 , jeg brød mig ikke om den nye udgave og som "sidegevinst" , går det hele lidt hurtigere nu .
Så forløbig prøver jeg at se, hvordan det udarter sig .
Mvh. gwh.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-03-09 22:50

Jeg har også smidt IE8 ud igen. Den har de været for hurtigt ude med

Annuller spørgsmålet
Fra : gwh

Dato : 27-03-09 12:34

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål .
Tak til alle for gode råd, men desværre var der ikke noget der rigtig noget jeg ikke havde prøvet , men pc. er helt ren. Men det hjalp en lille smule efter, at jeg geninstallerede IE 7 og satte den fra brugerdifineret til standard indstilling.
Mvh. gwh.