/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Ændre CRC-checksum
Fra : EazyOne
Vist : 541 gange
200 point
Dato : 02-04-03 22:32

Findes der et tool, til at hjælpe med at ændre en fils CRC-32bit checksum?
Forudsat selvfølgelig at jeg kender den checksum filen BURDE have!..

/EazyOne

Kommentar
Fra : Bofh

Dato : 03-04-03 10:14

Det kan jeg ikke forestille mig.

/Thomas

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 03-04-03 11:25

Hej EasyOne

En fils checksum eller en linies checksum er beregnet ud fra filens/liniens indhold. Du kan sagtens ændre på checksumen men indholdet vil stadig være forkert, men det tror jeg du ved

Du kan ændre checksumen med en HEX-editor, denne skulle være god :

http://tucows.tdconline.dk/preview/194610.html

mvh srhansen

Kommentar
Fra : EazyOne

Dato : 03-04-03 13:36

SrHansen> jeps ved det..
filens indhold er jeg egentlig ligeglad med i denne omgang, men jeg skal have ændret files checksum for, i første omgang, at få løst mit problem. Og jeg kender allerede den checksum filen BURDE ha, men da jeg syns at have læst at der er 4,2+mia. kombinationer, har jeg ikke løst til at prøve mig frem...men tænkte at der måske var et tool der kunne ændre checksummen(justere filens indhold) for mig!. ;)
Lidt kryptisk...men jeg håber I ved hvad jeg mener!..
MHT UltraEdit32, så syns jeg slet ikke jeg kan aflæse en fils checksum!!? Men det er et genialt program ellers!.

/EazyOne