/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Mistet kernel32.dll
Fra : Bolander
Vist : 756 gange
100 point
Dato : 21-03-09 14:53

Hejsa
Nogen som har en god løsning til hvordan man får geninstalleret kernel32.dll som AVG har fået slettet. Kan ikke starte cd drev og hente filen der. Maskinen genstarter bare hele tiden.
Mvh Bolander

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 21-03-09 15:05
Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 21-03-09 15:29

Registy Booster 2:

RB-0HRWD7-NWYFT4-RJKZ1U-350VUA-MW2PBK

som sættes ind i højre side....

hent den her....

http://programmer.downloadcentral.dk/?RegistryBooster/Tweaks-Tunes/Diverse/1278

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 21-03-09 15:31
Kommentar
Fra : clou

Dato : 21-03-09 17:31

Der står jo, at maskinen genstarter hele tiden - så kan han/hun jo ikke hente noget, eller??????

Clou

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 21-03-09 18:24

Så er det måske muligt, at der skal fjernes en vinge/x fra genstart automatisk. Han må kunne køre i fejlsikret tilstand ved at boote på F8 under opstarten.

Gå i start/kontrolpanel/Ydelse og vedligeholdelse/system/avanceret/Oplysninger om stystemstart, systemfejl, fejlfinding - tryk ind der og fjern vingen/x i Genstart automatisk.

Kommentar
Fra : Bolander

Dato : 22-03-09 12:31

Tak for de mange gode løsningsmuligheder. Mit problem er jo at jeg ikke kan komme ind i maskinen. Det er nu lykkedes mig at komme til det punkt der hedder safe mode. Når jeg aktiverer denne tilstand kommer der en hel skærmfuld programlinier som jeg ikke kan gøre noget ved og efter 30 sek genstarter maskine i normale mode og forsøger st starte windows. Når den har kørt en windowssplash kommer der et blå blink og maskinen genstarter.
Jeg har brug for en kommando som kan hjælpe mig til at aktivere mit cd rom drev så jeg kan geninstallere enten den manglende fil eller hele windows igen uden at skulle formattere min harddisk.
Gode råd modtages med tak.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 22-03-09 12:39

Du kan hente fixværktøjer hos AVG til det problem. Her finder du også et hvor du kan bruge et USB drev til at reparere med http://free.avg.com/faq.num-1577#faq_1577

Men hvilken version af AVG bruger du? Det problem der er meget gammelt, så du burde slet ikke have det.

Kommentar
Fra : Bolander

Dato : 22-03-09 13:02

Jeg har brugt avg 8.0 som jeg dog har afinstalleret i forbindelse med alle fejlmeldingerne omkring kernel32.dll. I forbindelse med afinstallationen har avg åbenbart taget den manglende fil med sig.

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 100 point
Dato : 22-03-09 13:12

Ok. Håber du kan få USB vejledningen til at virke, ellers er der andre løsninger. Har du en rigtig Windows CD? Kan du komme i fejlsikret tilstand? http://kimludvigsen.dk/tips-windows-fejlsikret.html

Kommentar
Fra : Bolander

Dato : 22-03-09 13:37

Jeg har den originale windows cd, men jeg kan ikke komme i fejlsikret tilstand. Når jeg forsøger at starte i safe mode får jeg en hel skærmfuld programlinier med forskellige drivere fra windows/system32/.... Herfra kan jeg ikke komme videre.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 22-03-09 14:06

Åben din computer og for at være helt sikker, jorder du den lige en gang, statisk elektricitet, kan den ikke lide. Tak et stykke ledning og hold det på computeren og sæt den ene afisolerede stykke til computeren og den anden ende til eks. en radiator.

Gå dine stik igennem, måske der er et, som er ikke sidder rigtigt...måske til dit CD-drev. Ellers må du i enhedshåndtering...hvis du kan...

Start/kontrolpanel/ydelse og vedligeholdelse/system, hardware/enhedshåndtering...der må du kunne se dit drev. Højreklik på det, og gå ind under fanen Generelt, der vil så stå en fejlkode som du ligger ud på Google, så vil der med garanti komme løsningsforslag - det kan muligvis være driverfejl, men det kan afprøve med det samme. Ved at gå under fanen Driver, og tryk på fjern, så laver du en genstart, måske det er det.

Godkendelse af svar
Fra : Bolander

Dato : 22-03-09 14:32

Tak for svaret stl_s.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 22-03-09 14:48

Du kunne måske også have startet op i fejlsikret tilstand og der lave en systemgendannelse - det havde nok været - alt andet lige, den hurtigste måde, at komme igen på.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 22-03-09 14:56

Selv tak, og godt det lykkedes

Kommentar
Fra : Bolander

Dato : 22-03-09 15:40

Jeg er desværre ikke kommet længere. Jeg kan ikke starte op i fejlsikker tilstand. Og det gode tip med usb fra avg gav desværre heller ikke noget resultat.
Flere gode ideer?

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 22-03-09 15:43

Virker dit CD-drev?

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 22-03-09 16:41

Boot fra USB er din eneste mulighed, så du kan prøve dette:

Hent denne iso fil http://www.thecomputerparamedic.com/files/rc.iso

Den skal du nu have pakket ud. Det kan du gøre med de fleste zipprogrammer som f,eks Winzip eller det gratis Izarc. Alternativt kan du brænde den på en CD med Isoburner http://www.ntfs.com/iso-burning.htm

De filer du har udpakket eller brændt, skal du nu kopiere over på USB pennen. Så skal du i bios og sætte den til at boote fra USB`en.

Så burde du kunne komme i recovery konsollen.

Den installerer så nogle midlertidige filer. Når den er færdig trykker du på <R> for at reparere.

Når Windows Genoprettelseskonsollen er startet, får du vist følgende meddelelse:

Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.

1: C:\WINDOWS (Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på <Enter>)

Hvilken Windows-installation vil du logge på: 1 <Enter>

Du får nu C:\windows, her skriver du følgende:

expand C:\i386\kernel32.dl_ c:\windows\system32\ (tryk derefter på <Enter>)

Genstart, og kryds fingre for at det virker igen.