/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
på nettet
Fra : jensviggo
Vist : 466 gange
100 point
Dato : 21-03-09 13:12

Jeg er blevet givet en bærbar Azus, hvordan kommer jeg på nettet, der er i venstre side plads til netkort, kan jeg både bruge trådløs eller kabel fra dette slot?

Skal jeg ha´ trådløs router installeret, eller skal jeg regne med naboen, har prøvet fra en anden bærbar og det virker udmærket, men det kræver han er på.

mvh jensviggo

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-03-09 13:24

Alt efter hvad naboen har, så kan der nok stilles på naboens trådløse så i begge kan være der, bare hans trådløse modem/router er tændt.

Hvad har du selv af forbindelse til internettet.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-03-09 13:25

Du må fortælle lidt mere om hvilken Asus computer du har, er der ikke et stik til netkabel allerede ? Måske også trådløs indbygget ? Prøv Kontrolpanel og åben Netværksforbindelser, der vises hvilke netkort du allerede har.
Fortæl så lige naboen om Kandu, så vil vi fortælle ham/hende om hvordan man sikrer sit netværk mod at andre bruger det

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-03-09 13:48

Og hvis du så aftaler med naboen, kan du evt. bruge såden lille fyr.
http://wwwan .proshop.dk/ShowProduct.aspx?uid=60014&prodid=185645

Er du sikker på at der ikke er indbygget trådløs i den comp.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-03-09 13:56

Det er vist ikke mange der slukker for routeren.

Men han har et problem som kan blive dyrt hvis nogen bruger hans forbindelse til ufine ting, og Du er tyv med stort T,medmindre det er aftalt.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 21-03-09 14:30

det er en azus L7000

der er ingen stik til netkabel, der er hul til gammel telefonforbindelse gennem opkaldsmodem, eller hvad det nu hedder

der er installeret 98

når jeg går i kontrolpanel/netværk, får jeg en række netværkskomponenter der er installeret 18 forskellige, så hvad nu. Jeg kan ikke få fat i dem, da jeg ikke endnu har netværksforbindelse rent fysisk eller kan jeg, hvad med usb???????????

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 21-03-09 14:32

maskinen har kørt i Afrika, og brugt af en dansker og der kørte den perfekt med det telefonstik

jeg har Linksys router og kablet net

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-03-09 14:32

Og hvis du så aftaler med naboen, kan du evt. bruge såden lille fyr.
http://wwwan .proshop.dk/ShowProduct.aspx?uid=60014&prodid=185645

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-03-09 14:41

Windows 98...
Det system er mere hullet end naboens trådløse net og kan kun bruges til lidt 7-kabale og tekstbehandling.

Og glem alt om USB, Win 98 bruger 1.1 og vil derfor køre laaaaaannnnnggggsssoooommmttt på nettet. USB netkort er 2.0.

Giv den bordskåner videre og køb en ny med det hele som kan finde en router næsten omgående, og husk at det skal være Din egen router, eller egen forbindelse via USB som flere gerne vil sælge.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 21-03-09 14:42

for det ikke skal være løgn kan jeg ikke komme i kontakt med usb indgangen

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-03-09 14:45

Som tidligere skrevet, så vil der sikkert sidde et trådløst netkort indbygget i denne PC, hvis den er af nyere dato.
Et kabel netkort sidder der sikkert allerede. Det er et lidt forvokset telefonstik, af modultypen og med 8 terminalben.
Ellers er der andre løsninger på en netforbindelse.
Enten kan du købe et mobilt bredbånd, som benytter mobilnettet, og hermed kan du være på nettet næsten uanset hvor du er i landet; også i udlandet, men det koster lidt ekstra "knapper"
Mobilt bredbånd med fast pris, er blevet rimligt overkommeligt.
En anden løsning vil så være via den PCMCIA port der er i siden på PUTDYRET.
Her er der ud over et trådløst netkort, en lang række andre korttyper, som kan indsættes iPCMCIA porten. Her kan nævnes: Trådløst netkort, Kabelnetkort, kortlæser, IR-enhed, Bluetooth, COMport, USBporte, Firewire porte; ja der er endda flere muligheder endnu.

Men til almindelig trådløs forbindelse, kræver det, at du har adgang til et netværk med trådløs muligheder; enten dit eget eller til en andens netværk, hvor du har fået lov at benytte.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-03-09 14:46

Nemlig....

Har Du adressen på nærmeste genbrugsplads ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-03-09 14:50

Compaq 600 Mhz USB 1 går fint på nettet med en USB adapter.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-03-09 16:04

Du kan godt sætte et netkort i den port du nævner på venstre side (vil du have en af mine trådløse) du kan købe både til trådløs og med kabel, sådan en her, og du kan bruge kabel forbindelse: http://www.getmore.dk/detalje-side.aspx?ProductGuid=TE100-PCBUSR
eller den her til trådløs: http://www.getmore.dk/Product/LevelOne/16/1631/WPC-0301.html
og så bør du købe din egen router eller trådløse accesspoint, det andet med naboen er uholdbar og ulovlig.
Og ovejvej også at udskifte den gamle Windows 98 med Linux, som kan opdateres