/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
natlige vandladninger
Fra : m13ark
Vist : 3126 gange
200 point
Dato : 21-03-09 09:41

der findes flere former for naturmedicin, der påstår, at det virker mod natlige vandringer, for at lade sit kurfyrstelige vand. Er der nogen der har gode erfaringer med det? og i såfald, hvad. Jeg har gode erfaringer med knibeøvelser, men hvis der findes noget der kan forbedre status, ville det være rigtig dejligt

Kommentar
Fra : m13ark

Dato : 21-03-09 09:43

ved godt, at det naturligvis ikke er medicinen der påstår at den virker,,,,,,,, sorry

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 21-03-09 09:49

Jeg kender ikke noget effektivt naturmedicin, men har til gengæld rigtig god erfaring med dette

http://www.apoteket.dk/Laegemidler/Medicinhaandbogen/MedicineHandbookItemPage.aspx?Id=480

Kommentar
Fra : m13ark

Dato : 21-03-09 09:54

det ser godtnok ud somom der er mange bivirkninger ved anvendelsen af dette midel. Har du nogen af disse?

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 21-03-09 09:58

Citat
det ser godtnok ud somom der er mange bivirkninger ved anvendelsen af dette midel. Har du nogen af disse?

Nej overhovedet ikke

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-03-09 10:11

Husk lige at mange små vandladninger, også kan være et symptom på meget alvorlig sygdom.

Der findes naturmedicin, som du kan have i haven. Husker ikke navnet.

Men få først undersøgt årsagen, inden du begynder på nogen form for behandling.

For mænd kan det endda være prostatakræft. Så vær på vagt.

For langt de fleste er der bare tale om manglendee evne til at tømme blæren helt.
Så giv dig god tid ,og slap af, når du er på toilettet.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-03-09 10:14

Det kan også være psykisk betinget.
Et par kopper stærk kaffe lige før man kravler i fjerene er heller ikke af det gode idet kaffe virker vanddrivende.

For mange år siden var en halv rundtenom med et lag fedt et af husrådene.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 21-03-09 10:47

hyppige vandladninger er mange gange et af de første tegn på diabetes. få undersøgt det ved lægen for en sikkerheds skyld

Kommentar
Fra : m13ark

Dato : 21-03-09 11:13

det er ikke specielt ofte vandladning der er mit problem, men jeg synes at det er irriterende at skulle op om natten, og jeg har hørt ,et eller andet sted, at der findes et middel ,som skal indtages før sengetid, og som har en effektiv virkning, så man slipper for at stå op.( og det er IKKE at tisse i sengen). det er jo nok fordi jeg er kommet i natpissealderen, men hvis der er nogen der har fundet et godt middel, ville det være en dejlig ting

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-03-09 11:26

Det der indtages skal jo ud igen på et tidspunkt...
Så alternativt til at stå op om natten er at tage lidt vanddrivende først på aftenen, eksempelvis Furix.

Og så kommer standard svaret: Gå til lægen...
En let lille blodprøve kan afsløre om der er noget værre galt, dit prostata tal skal være under 5.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-03-09 11:34

Du kender sikkert netdoktoren, ellers se her:
http://www.netdoktor.dk/sunderaad/fakta/natligvandladningvoksne.htm

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-03-09 11:42

Ellers tag en "spare" tur ned over grænsen:
"
Naturmedicin”: Der er i en række andre europæiske lande (Tykland, Frankrig, Spanien,
Polen) en lang tradition for at bruge diverse planteekstrakter. Således er der alene
i Tyskland indregistreret over 50 forskellige præparater, som der gives sygesikringstilskud
til, og over 60 % af medicinsk initial-behandling af BPH i Tyskland og Frankrig
ordineres som planteekstrakter på basis af tradition og positive evalueringer af subjektive
og objektive parametre i åbne, ikke kontrollerede studier. Der er nu kontrollerede
studier på vej.
"
Vil du vide mere:
http://www.dsam.dk/files/6/luts.pdf

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 200 point
Dato : 21-03-09 12:20

Hej må jeg som pige komme med et godt råd..
Kode
det er jo nok fordi jeg er kommet i natpissealderen

Ja det er det jo nok - jeg har et meget enkelt råd, som har hjulpet flere mænd jeg kender, i samme alder

Rådet er noget så enkelt som græskarkerner, kan købes i supermarkeder. 1-2 tsk. 2-3 gange dagligt, smager godt, hvis de lige er ristede på en tør pande, lav bare en stor portion af gangen. Hvis man kan li´ en let salt smag, kan man komme lidt kinesisk soya på panden, lige før den tages fra varmen

Man kan også købe græskarkernekapsler - prøv at læse om virkningen imod prostatalidelser

http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/id=1204/sprog=1/grp=8/menu=17/

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-03-09 12:21
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-03-09 12:59

Godt pige råd...

Jeg kendte godt det med græskarfrø, endnu mere effektiv er dog savpalmefrugt.
Ekstrakt heraf forhandles i helse butikker under navnet Prostasan.

Med denne varebetegnelse er det vel et naturprodukt,
der har en virkning mod hyppig vandladning på grund af forstørret prostata?

Men brug det kun, hvis din læge har udelukket alvorligere lidelser...

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 21-03-09 13:15

Tilslutter mig absolut at gå til lægen...

Hold igen med citrus drikke / og frugter

og prøv så gyldenris te .. smager ikke himmelsk, men hjælper med at par kopper om dagen

lad det blive køligt og hæld det så bare ned

jeg har haft fornøjelse af det, og det var lægen der gjorde opmærksom på det med citrus...

Kommentar
Fra : 9060

Dato : 21-03-09 13:59

Hold da helt kæft, skal det nu lige pludselig til at være en sygdom at komme i natpissernes klub

Hvor mange over ca 50+ er ikke i den klub?? i ser sgu da spøgelser

Selvfølgelig kan det være irriterende at skulle op om natten, men er det kun 1-2 gange pr nat er det da til at leve med, medmindre du skal helt i gården

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-03-09 14:32

Det er godt 6090, at du er sikker på ikke at høre til disse:
"
Prostatacanceren har udviklet sig til at blive den tredjehyppigste mandlige cancersygdom.
Der konstateres ca. 1500 tilfælde om året i Danmark, og der dør omkring 950 af
sygdommen, men mange flere har lidelsen. Således findes canceren i autopsimateriale
hos 44 % af 70-årige. Men for den enkelte mand er livsrisikoen for at udvikle canceren
9%, d.v.s. mange prostatacancere forbliver stumme. Blandt de, der udvikler en symptomgivende
cancer, vil 60% dø af lidelsen.
"
Det var jeg ikke, men det er jeg nu...

Så hvorfor ikke få taget den lille blodprøve?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 21-03-09 15:00

Det er vel kune et problem at have natlig vandladning hvis det sker klokke 4:30 og man først vågner kl 6.

Det bedste er ændre sine sove vaner og sove fra det. Ellers får man en vane med at vågne på samme tider hver nat for at ordne det.

Hvis trykket er så stort at man ikke kan sove kan man godt ordne det, men så er det vel fordi man har drukket lidt meget inden man skal sove.

Kommentar
Fra : m13ark

Dato : 21-03-09 18:55

tak til all, men jeg er lidt overrasket over sygeliggørelsen af mit spørgsmål. Jeg må give 9060 ret. Det er vel meget normalt, men det gør det ikke mindre irriterende. Måske er det en dårlig vane, men så er der godt nok mange, der har samme dårlige vane som mig. Det med græskarkærner lyder som en god "snack" før sengetid, og hvis det hjælper, ville det være dejligt. Al respekt for bekymrede sjæle. Man skal efter min mening altid søge læge, hvis man har et problem, men jeg anser måske denne "lidelse" for ret almindelig.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 21-03-09 21:06

bare et godt råd: sid med benene oppe (helt oppe i vandret stilling) 1 time før du sover. Det vand man samler i benene i løbet af dagen, løber til blæren når du lægger dig. Du vil opleve, at hvis du tisser før du lægger benene op, vil blæren blæren være fúld igen efter benene har været oppe i ca. 1 time. Og du sparer nattevandringen. Prøv og du vil blive overrasket.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-03-09 09:39

Den med benene op forstår jeg ikke helt?

Det løber vel ikke rundt som i en vandseng, men skal udskilles gennem nyerne til blæren??
Men plausibelt at en rolig time på langs vil fremme denne proces.

Og ja, du er sikkert ikke alvorligt syg, men på emballagen af naturmedicin som forhandles,
advares der mod mere alvorlige lidelser. Og det er jo naturmedicin du spørger om...

Ellers, anskaf dig en hund, der heller ikke kan holder sig hele natten,
så skal du alligevel op og lukke den ud...

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 22-03-09 10:18

ja - jeg undlod at nævne nyrerne da jeg mente at alle vidste at vandet i blæren kommer via nyrerne. men det vand man samler i benene forsvinder ikke ud i den blå luft. Når benene kommer op løber det til bage i systemet og kommer via nyrerne til blæren

Kommentar
Fra : m13ark

Dato : 22-03-09 11:53

nu tror jeg at jeg vælger at slutte denne tråd, inden den udvikler sig til det, der desværre tit er tilfældet. det med benene op benytter jeg allerede, og det er ikke dårligt. Det med hunden
. det med græskarkerner og savpalmerne er da klart til en prøve. derfor synes jeg at jeg vil give mine point til hellebirgitte

Godkendelse af svar
Fra : m13ark

Dato : 22-03-09 11:54

Tak for svaret HelleBirgitte. det skal klart prøves

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 22-03-09 12:23

Velbekomme jeg er sikker på, du nok skal få god hjælp af kernerne, og så smager de ovenikøbet godt

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 22-03-09 18:54

Hej
Jeg er fra anden side blevet gjort opmærksom på dette spørgsmål
vedkommende ønsker ikke selv at fortælle
men så gør jeg det gerne

Løsningen ligger måske i bomuld?
ikke at du skal spise bomuld
men du skal sove i det
det regulerer nemlig kropstemperaturen
og i mange tilfælde forsvinder det natlige tisse-problem

Læs mere på www.japanskemoebler.dk
vælg sektion futon

Mvh - SEM

Kommentar
Fra : m13ark

Dato : 22-03-09 19:44

det er godt nok en fantastisk hjemmeside, Smuk og stilren, men jeg har lidt svært ved at forstå, at det skulle hjælpe på natpisseriet. Bomuld er vel det mest anvendte materiale til sengetøj, sååååå.

Kommentar
Fra : m13ark

Dato : 22-03-09 19:45

jeg er næsten ked af, at jeg har lukket tråden. Der er åbenbart stor interesse for emnet

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 22-03-09 20:07

Hej igen

Undskyld
jeg har ikke forklaret det godt nok
det har spor at gøre med nattøj i bomuld
men en madras, 12-17 cm tyk
med masser af bomuld

Det japanske navn for madras
er ganske enkelt futon
og i Japan kender man ikke disse natte-tisse-problemer
hvilket ganske enkelt skyldes den varme kroppen modtager

Vælg sektion "Futon"
i venstre kolonne klikker du på linket om tisseriet

Mvh - SEM

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 22-03-09 20:26

Det er dog en usædvanlig flot side, med rigtig meget info og inspiration Den er nu gemt under foretrukne, så må den nærstuderes på et tidspunkt