/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Styre skærmen på anden pc
Fra : barrett
Vist : 1271 gange
100 point
Dato : 20-03-09 22:13

Jeg har en bærbar med Windows Vista Ultimate og en stationær med Vista Home.
Jeg vil gerne kunne sidde i stuen og på den bærbare, arbejde på den stationære der står i et andet rum.
Men systemet på min bærbare skriver at jeg ikke kan benytte fjernskrivebordet, fordi den stationære har Vista Home.

Er der nogen der har et forslag til hvordan jeg så kan gøre det?

Mvh Barrett

Accepteret svar
Fra : ferik

Modtaget 110 point
Dato : 20-03-09 22:30

http://www.teamviewer.com/da/index.aspx
med Teamviewer kan du sidde i stuen og styre en anden computer i Paris eller hvor det skal være

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 20-03-09 23:40

http://vnc.com

http://showmypc.com

http://www.damware.com

http://Logmein.com

Alle disse kan også det samme.

Jeg er selv mest til den sidste.

vh Ben

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-03-09 00:09

Jeg har bedst erfaring med TeamViewer som Ferik allerede har et link til, sikkerheds programmer på min computer siger, at der er spyware i LogMeIn, jeg må så hellere tilføje, jeg har aldrig undersøgt om det passer

Kommentar
Fra : BilalKinali

Dato : 21-03-09 09:55

teamviewer !!! :D

Kommentar
Fra : pepos

Dato : 21-03-09 12:53

Hej
Jeg bruger dagligt LogMeIn og har ingen problemer med det. Ofte har jeg forbindelse med en PC i Sverige hvor jeg udfører support. Det er programmet særdeles velegner til
nvh
pepos

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 21-03-09 13:09

@ o.v.n: Jeg kan berolige dig med at logmein er sikker, men man kan jo godt sige at der er spyware i, ellers virker programmet jo ikke, det samme gælder alle de andre.

@ barrett: hvis du vil fjernstyre en fast maskine vil jeg helt klart anbefale logmein, vnc, teamviewer og til sidst ammyy

hvid det drejer sig om lidt mere tilfældig support af forskellige maskiner bliver rækkefølgen: teamviewer, ammyy, vnc, logmein

alle ovennævnte er gratis for privat brug, hvis det må koste penge bliver valget netop-remote og logmein

apropos netom-remote, en løftet pegefinger til benjamin.hansen for at smide et daMware og ikke http://daNware.com

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-03-09 14:21
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-03-09 14:25

Men jeg bruger også Teamviewer.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-03-09 14:40

Og så har jeg lige kigget på en Vista Home præmium.

Der er adgang til fjernskrivebord.

Start > alle programmer > tilbehør > forbindelse til fjernskrivebord.

(Det er ikke min maskine så jeg kan ikke surfe rundt og afprøve den.)

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 21-03-09 14:53

EXTERMINATOR

Den slå fejl havde jeg ikke set.

Godt set EXTERMINATOR

Det handler om at bruge de programmer man syntes bedst om.

Der er lidit forskellige fordele og ulemper, ved de forskellige programmer.

Med hensyn til at komme hurtigt i gang er showmy PC ok og der styres klientadgangen fra gang til gang.

Logmein er let ved at den, den kun kræver opsætning første gang og man skal ikke accepterer adgangen. Den kan også håndtere flere PCer på samme adgangskonto.

Ellers er det som med kvinder nogen kan lide moderen andre datteren....

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 22-03-09 02:59

@ Eyvind: Der er IKKE fjernskrivebord på den vista du har kigget på, det du har fundet er det klient program der skal bruges til at oprette forbindelse til en maskine der kører terminal services (fjernskrivebord)

Næsten alle maskiner kan oprette forbindelse via rdp til en maskine der kører TS, det gælder både windows, linux og mac maskiner

Det er straks lidt anderledes når det drejer sig om selve fjernadgangen, så er det kun windows serverne, win 2k, xp pro, vista business og vista ultimate der har den funktion.
Det er lige præcis her en af forskellene mellem en home version og en prof version findes

Dette er så også grunden til at alle de andre programmer findes for nummer et på listen er det indbyggede fjernskrivebord

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-03-09 09:45

Ok - men jeg har en bærbar med "Vista Home præmium" hjemme til vask og stygning og der så jeg bare at der stod noget med fjenskrivebord. Men som sagt vil jeg ikke gå ind og teste.
(vil ikke at nogen skal tro jeg spionerer).

Men det gamle medfølgende windows Netmeeting som vi har brugt meget, her i vores lille netværk, er som jeg læser det udskiftet med:
http://windowshelp.microsoft.com/Windows/da-DK/Help/bb91b26f-7a9b-40d3-b397-b3c1cfac94411030.mspx

Jeg har ikke prøvet det endnu.

Godkendelse af svar
Fra : barrett

Dato : 23-03-09 00:16

Tak for svaret ferik.
Og tak for alle Jer andres indlæg.
Jeg har ikke prøvet dem alle, men da Teamviewer fungerede fint til mit formål, lader jeg det være ved det.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 23-03-09 09:55

jeg og ca. 15 andre hjælpes ad over Teamviewer
jeg kender et firma, hvor de fra hovedkontoret her i byen styrer og hjælper, på andre afd. rundt i Europa
(Prof udgaven)