/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Køb af Pc.
Fra : Nul7
Vist : 579 gange
100 point
Dato : 20-03-09 10:57

Hej venner.

Ved I om der er forskel på kvalitet om man f.eks. køber en HP. eller Acer i et supermarket eller en Pc. forhandler?
Jeg har tænkt mig, at erstatte min stationær Pc. med en bærbar der kan opfylde de samme betingelser, men når jeg ser hvor spinkle de er synes jeg ikke selv at de kan være så holdbare i længden, jeg tænker på DVD drev og harddisken. Den jeg har nu kan f.eks. ikke starte diske op der er for tykke som f.eks. dem der leveres med PC. blade, den står og hakker.
Hvad mener I?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-03-09 11:00

De bliver alle lavet i Kina....

Citat
Jeg har tænkt mig, at erstatte min stationær Pc. med en bærbar der kan opfylde de samme betingelser

Det kan aldrig lade sig gøre

Citat
der er for tykke som f.eks. dem der leveres med PC. blade

De er ikke tykkere end andre

Accepteret svar
Fra : CutniK

Modtaget 110 point
Dato : 20-03-09 11:50

Hvad jeg har hørt...

Efter sigende skulle de bærbare computere, fladskærms tv, dvd osv... der bliver solgt i supermarkeder være fra flere kategorier.

1. Der er selvfølgelig Klasse A varer i supermarkeder
2. De modeller der ikke længere er de nyeste bliver ofte solgt i supermarkeder
3. Modeller med øget risiko for at indeholde produktionsfejl bliver solgt i supermarkeder
4. Estremt billigt producerede varer (Eksempelvis har jeg hørt at en dvd afspiller solgt i Coop butikker i DK maks m¨å kste omkring en 20'er i indkøb og så er kvaliteten som regel også derefter...

//CutniK

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 20-03-09 13:53

Citat
Ved I om der er forskel på kvalitet om man f.eks. køber en HP. eller Acer i et supermarket eller en Pc. forhandler?

Som der blev sagt:
Citat
De modeller der ikke længere er de nyeste bliver ofte solgt i supermarkeder
Modeller med øget risiko for at indeholde produktionsfejl bliver solgt i supermarkeder

så heller find et Pc-forretning, for hvis der dukker komplikationer op,som regel gør, har du mulighed for at få hjælp.(kundesupport i aldi har sq ikke styr på andet end øl og pølser)

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 20-03-09 16:43

Citat
Jeg har tænkt mig, at erstatte min stationær Pc. med en bærbar der kan opfylde de samme betingelser

Det kunne være meget nemmere at udtale sig hvis du fortalte hvad du har ellers kan vi ikke samline.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 21-03-09 09:20

Det tænkte jeg også på, - men det var sådan i alt almindelighed.

Jeg skal ikke bruge den til spil, måske en kabale i ny og næ.
Jeg kan lide at arbejde med fotos lidt kreativ, vidioer og slide show m.m.

sammenligning med en auto: Den til 99,000 kan sagtens køre fra a til b på sin måde,det kan en til 300,00 også, og begge kan køre 130 km. i timen.
Men jeg tror,at der er mere køreglæde og go i den dyre, hvis du forstår mig.

Sådan tænker jeg også i forbindelse med valg af pc.

Angående Aldis forstand på øl ogpølser, det vidste jeg ikke, - men de giver support i mindst 3 år, hvor man andre steder kun ikke åbner munden for et råd efter ½ år. ( Pach. Bell.)

Godkendelse af svar
Fra : Nul7

Dato : 23-03-09 17:28

Tak for svaret CutniK.