/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
gearolie til fz50
Fra : kanduellerej
Vist : 1044 gange
50 point
Dato : 20-03-09 10:53

Var hos en knallertforhandler igår for at finde noget gearolie. Han stak mig en tube på 100 ml og påstod det var nok til min knallert. Han påstod også min knallert kørte med remtræk. Så der fik jeg ikke noget ud af det.
Min knallert kører med kædetræk indkapslet og er altid neddyppet i olie, og der skal 500 ml i. Det står der i hvert fald ved siden af påfyldningshullet.

Men hvis nytidens scootere ikke bruger så meget gearolie, hvor finder jeg så noget gearolie til min, og hvad for et mærke eller type skal det være. Jeg kan vel ikke bruge det til biler, kan jeg?

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 20-03-09 10:59
Kommentar
Fra : kanduellerej

Dato : 20-03-09 11:04

ok, men der står puch maxi på, og hvordan er lige kvaliteten fra thansen?

Accepteret svar
Fra : rpje

Modtaget 60 point
Dato : 20-03-09 11:12

Olien er ok..
Puch maxi også har slyngkobling derfor.

Godkendelse af svar
Fra : kanduellerej

Dato : 20-03-09 11:16

Tak for svaret rpje. Jeg prøver med det.