/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Curser væk :(
Fra : Line99
Vist : 581 gange
70 point
Dato : 20-03-09 10:50

Nu er jeg på med en anden computer, men hvad kan jeg gøre???

På min bærbare med win xp, hvor jeg sidder og arbejder er curseren pludselig væk :(

Det ser heller ikke ud til at pile-taster eller andre taster vil noget som helst. CD-drevet vil gerne ved tryk på knappen åbne og lukke, ellers virker den totalt død. Har ikke prøvet at tænde og slukke (for så skal jeg skrive en masse om :((

Hvad kan der være galt????? Hvad kan jeg gøre ????

Håber at nogen kan hjælpe

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 20-03-09 11:56

Nu ved jeg ikke hvad du laver,

men hvis du vil gemme et word dukument, kan du jo trykke CTRL+ S

så er det gemt.. du kan da prøve om det er nok for at gemme det du vil have gemt

for der er sikkert en sluk.. du skal igennem, og så checke at stikket sidder rigtigt

men gør det endelig kun når maskinen er slukket

good luck

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 20-03-09 12:03

Hej
Jeg har lige prøvet det du sagde: CTRL+S, men den gør intet !!

Min curser er væk og det virker som om jeg ikke kan gøre noget som helst med tasterne. Hvad mon det kan være ?? Det skete pludseligt.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 20-03-09 12:06

CTRL+s har blot gemt dokumentet..

hvis ikke du tør slukke på mu se om stikket sidder rigtigt, men du KAN ødelægge

stikket med at tage af og sætte i..

har du ikke en anden mus / usb mus du kan sætte i usb stikket så du kan lukke rigtigt ned

og så tage det andet efterfølgende...

HVIS det er en USB mus allerede kan du sagtens tage ud og sætte i, ..når du sætter i skal di vente
til den lige slev har fundet på plads...

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 20-03-09 12:10

Det er min bærbare og der er ingen mus men ''pegeplade''. Og jeg har ingen usb-mus, som jeg evt. kunne prøve med :(

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 20-03-09 12:31

Nu har jeg taget strømmen fra den - den blev varmere og varmere - bliver spændende om de vil starte op igen (lader den køle lidt af før jeg prøver ) kigger ind senere

Accepteret svar
Fra : Tordenkalven

Modtaget 70 point
Dato : 20-03-09 13:16

Hvis din bærbare bliver så varm, har du måske glemt at rense luft gitteret som sidder under

den bærbare...tage en støvsuger og støvsug så det støv der altid vil være der er væk

bare udenpå de steder der er gitter / hun ind...der hvor den får luften ind til afkøling..

måske er det varmen der får andet til at stå af...

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 20-03-09 13:32

Hej Tordenkalven

Jeg er helt sikker på at det IKKE er snavs i luft gitter etc., det er HELT rent og jeg suger, renser og holder den meget ren. Men hvad det var ved jeg simpelthen ikke - for nu er den oppe at køre igen - CTRL-S fik ikke gemt noget, men der var jo heller ikke nogen tastatur-forbindelse til skærmen. Og alle mine små ikoner nede i venstre side af skærmen, ved siden af Start ikonet er alle væk. Højest mystisk. Jeg har aldrig været ude for det før. Jeg har prøvet en ''frossen'' curser (og det var nemlig noget med musen), men denne curser var helt væk. Underligt.

Tusinde tak for din hjælp.

Godkendelse af svar
Fra : Line99

Dato : 20-03-09 13:33

Tak for svaret Tordenkalven.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 20-03-09 13:42

OK, selv tak... vi er her jo for det samme

God weekend

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 20-03-09 13:48

Start i fejlsikret tilstand og kør et virus scan...

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 21-03-09 08:32

Hej sp4nker
Tak for dit indlæg + forslag. Jeg har nu kørt en full Zonealarm scan, dog ikke i fejlsikret, der kan jeg ikke få Zo. til at starte, og der blev intet fundet. Måske skulle jeg prøve en anden scanner, men er også kommet til at tænke på om jeg har haft for mange programmer oppe og køre samtidig (har kun de der ca. 500 mb ram) og måske rammene var overskredet -et eller andet ??? og så sætter den vist i gang med at lave noget sidefil ''noget'', hvor harddisken er indblandet - måske blev den bare forpustet og udmattet Men altså det er kun et gæt