/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Analog lyd til digital (mp3)
Fra : Eyvind
Vist : 592 gange
200 point
Dato : 20-03-09 10:32

Hvad bruges af grej og program til, at overføre analog lyd ind til en bærbar comp. (mp3)
Lyden kommer ud af et minijackstik.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-03-09 10:39

Det kommer jo an på HVOR den analoge lyd kommer fra

Teoretisk behøver du blot en microfon i komp. og trykke på optageknappen....

Lydoptagelse ligger allerede i Win (sikkert også i ubuntu )

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-03-09 10:40

Citat
Lyden kommer ud af et minijackstik.

Er det allerede tilsluttet er det bare at trykke på knappen....

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-03-09 10:44
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-03-09 10:44

og line in

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-03-09 10:47

Altså - jeg har en computer som spiller musik ud af et minijackstik.
Jeg vil optage det på en anden computer.

Det SKAL foregå sådan.

Comp - musik - minijack................................ind i comp - optage - gemme i mp3

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-03-09 10:50

minijack han>>han jack i line ud Grøn ind minijack black,feks en af mine pc'er er tilsluttet line ind på
en af mine andre pc'er,virker fint.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-03-09 10:51

grøn>>blå

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-03-09 10:51
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-03-09 10:52
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-03-09 10:56

jeg har en audio omskifter til stereo anlæg som jeg bruger på min master pc med tre indgange og en udgang,udgangen er tilsluttet blå på master,indgang 1 en pc indgang to en kasettebåndoptager indgang ledig til diverse audio apparater,så skifter jeg bare imellem dem med en dreje kontakt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-03-09 10:59

Manse9933 - det er to bærbare som hver kun har minijack mic. og ht huller.

Jeg tænkte på noget minijack.................til USB

Jeg har ikke nogen stationære comp. mere.

Audacity har jeg til min USB pladespiller.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-03-09 11:02

den kan vel sættes i mic (har ikke prøvet mic)på optager enheden og der må vel være en grøn udgang på den anden pc,eller?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-03-09 11:03

Manse9933
Vil det sige at jeg med dette stik kan forbinde comp1 HT..................MIC comp2
http://www.techhaus.dk/popup_image.php?pID=1833

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-03-09 11:05

Citat
Altså - jeg har en computer som spiller musik ud af et minijackstik.

Hvis det er dit hovedtelefonstik du mener skal den anden ende blot i line-in på lydkortet....

Findes et sådant ikke kan mic-indgangen bruges - men det kræver programmet til optagelse (audacity) bliver nøje justeret da signalet ellers er for kraftigt...

Så reelt blot ledning fra (minijack) TIL (minijack)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-03-09 11:06

Dit stik er det rigtige

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-03-09 11:08

der er også de små usb audio/lydkort kort

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-03-09 11:12
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-03-09 11:14

Sådan ser det ud.
http://peecee.dk/upload/view/161023

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-03-09 11:19

Citat
Vil det sige at jeg med dette stik kan forbinde comp1

Det skulle jeg da mene,men har ikke prøvet hvor godt signalet fra en ungang til mic er men jeg kan da prøve på mine stationære i løbet af dagen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-03-09 11:24

Er det for at afkode at du vil afspille fra 1>2?
Du kan da afspille på 1 og optage på 1, og så flytte fil til 2

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-03-09 11:27
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-03-09 11:30

Ok - så afventer jeg afprøvningen.

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 200 point
Dato : 20-03-09 11:36

Det virker upåklageligt,har lige prøvet,line out >>Mic in,man skal bare justere lyden,det er et meget kraftigt signal og det var med han/han jack no problemos.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-03-09 11:36

klaudi - man kan da vel ikke både afspille og optage på samme comp..

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-03-09 11:37

fintune lyd signalet.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 20-03-09 11:38

Tak for svaret Manse9933. Det må jeg prøve. Så er det bare hen og købe sådan en fætter.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-03-09 11:42

Jo det kan man da

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-03-09 11:44

Det der med at sætte HT i Mic indgangen er ikke godt, det bliver højst sandsynligt forvrænget,
og du risikerer at ødelægge indgangen!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-03-09 11:49

Ok Klaudi ...................................var det så et program til at gøre det, som du viste.
(det kan ikke hentes, eller gør jeg noget forkert)

spisning..............

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-03-09 11:57

Du kan prøve at høre noget her>
http://manse9933.dk/test_info/FF_test_af_player/lav_omt.htm
Det stammer fra netradio på den ene pc og jeg har ikk fintunet noget i adacity kun skruet mic volume ned til 1 og
det er måske ikke den mest velegnet sang til at teste med.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-03-09 12:00

Ja det kan konvertere/optage, tryk på Free user når siden er åbnet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-03-09 12:17

Citat
at overføre analog lyd ind til en bærbar comp

Undskyld jeg spørger, men HVOR kommer det ANALOGE du spurgte om ind i billedet

Indtil videre kører det HELE digitalt

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-03-09 12:18

Hent IKKE den fil fra det link jeg har skrevet, det er beskidt

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-03-09 12:27

Det er vel analogt når det kommer ud af HT stik!?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-03-09 12:29

Jeg prøvede lige,bullguard sparkede mig lige i gebisset og sagde fy fy mås man ikke

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-03-09 12:31

Citat
Det er vel analogt når det kommer ud af HT stik!?

jo,ellers skal der igennem en ditigal forstærker
http://en.wikipedia.org/wiki/SPDIF

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-03-09 14:05

Ja manse - den er lidt grumset.
Nu har jeg faktisk fundet et jack han< > han
Og vil prøve lidt forsigtigt på laveste vol.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-03-09 14:31

Rapport:
Afspille på comp 1 > HT jackstik
MIC > på comp 2 >>>>>>>>>>>>>>>optage via audacity
Det kommer hurtigt til at lyde overstyret.

men ellers virker det.

Og hvad skal jeg så bruge det til..................aner det ikke, men det er da skægt at kunne.

Ps. Cliff lyder bedre før overførslen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-03-09 14:42

Afspil med din standard afspiller og optag med Audacity på samme pc, det burde da være nemmere og kan lade sig gøre

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-03-09 14:45

Ok - det bliber så næste forsøg.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-03-09 14:47

v

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-03-09 14:52

prøv at se om du har slået mic boost til,vis slå det fra

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-03-09 14:56

det kan vel også have noget med kvaliteten af dine lydkort/chip at gøre,jeg har to lydkort på alle mine pcer,highend kort.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-03-09 15:58

Manse9933 - jeg har egentlig ikke gået så meget op i mine lydkort.
Så der er bare et lydkort.

Desværre får jeg ikke Audacity til at virke på samme computer.............kunne ellers have været smart.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-03-09 16:07

Det kan lade sig gøre, har lige gjort det på min pc!

Start Audacity, vælg dit lydkort, standard windows lyd, ok, i hovedvinduet vælger du wave,
starter optagelse og så starter du afspilning af det du vil optage

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-03-09 17:27

Den vil ikke

Nå - jeg kæmper videre i morgen