/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Optage lyd fra båndoptager til pc.
Fra : vael
Vist : 1837 gange
50 point
Dato : 21-10-01 18:23

Hvordan kan jeg optage mine gamle kasette bånd på min harddisk så jeg kan brænde dem over på på cd.
m.v.h.
vael

Accepteret svar
Fra : Sansan

Modtaget 60 point
Dato : 21-10-01 19:08

Hej Vael

Det kan lade sig gøre rimeligt nemt, du skal "bare" have følgende:

1. En båndoptager med UDGANG
2. Et lydkort med INDGANG (Line in)

Derefter, alt afhængig af, hvilket lydkort du bruger, vælger du bare at optage lyd fra Line In. Sound Blaster Live!! har en funktion der hedder Creative Recorder og fra den vælger man Line In og starter båndoptageren og så optager den!

Håber det var hvad du skulle bruge.

Sansan

Kommentar
Fra : kapok

Dato : 26-04-02 03:27

Magix har er Cleaner lab du bør køre lyden igennem, (MAGIX CLEANER LAB ), det er et lille redigeringsprogram der fjerner sus fra gamle kassette bånd, ridser fra grammofonplader o.l, det er nemt at bruge og koster kun et par hundrede kroner

KAPOK