/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Netværksdisk
Fra : olarsen
Vist : 428 gange
100 point
Dato : 19-03-09 17:01

Har brug for en 'billig' diskløsning, som kan hænges på netværket i det lille hjem, 3 brugere, ikke nødvendigvis trådløs. Nogen som har kenskab til noget sådan hardware, helst under en 'tusse'

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-03-09 17:07
Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 110 point
Dato : 19-03-09 17:10
Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-03-09 20:59

Der er flere muligheder for at lave et netværksdisk.
1) Du kan have en ekstra PC, med en passende disk kapasitet, som deler hele drevet/drevene med netværket.
2) Du kan have en router med USB stik, hvortil du kan tilslutte enUSB harddisk.
3) Du kan tilslutte en NAS server, hvortil du kan have en USB harddisk.
4) Du kan vælge en ægte netværksdisk, der tilsluttes direkte til LAN porten i routeren.

Jeg bruger både den ægte netværksdisk og NAS server hvortil jeg har sat et HD disk tower fra NorthQ, hvor der er 4 harddiske indbygget, og kan styre op til 1,4 Tbyte.

Så det kommer an på, hvad du vil anskaffe eller evt. har i forvejen.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 24-03-09 18:00

Severino, jeg har haft en PC kørende som 'NAS', det er lidt dyrt i strøm, værst af alt PC'en havde en blæser som begyndte at støje, PC'en var lidt outdated, så den røg til sidst helt ud, nu har jeg en såkaldt 500GB USB disk, men vil gerne have NAS disk på 500GB, og bruge USB disk'en til backup eller 'spejling'.
Fijala, god informativ oplysning i PC World, så vidt jeg kan bedømme er en NAS disk hurtig nok til vores forbrug, nu er så problemet at finde en i 'min prisklasse' <1 KKr. behøver kun 500GB, dem man producerer nu er jo på 1TB og de koster > 1KKr.
Jeg har set på EDBpriser, men kan ikke finde noget, måske bruger jeg de forkerte søgeargumenter?

Godkendelse af svar
Fra : olarsen

Dato : 27-03-09 17:59

Tak for svaret Fijala.