/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Skat tilbage
Fra : Fonzi11
Vist : 1293 gange
100 point
Dato : 19-03-09 14:08

Hej !

Hvornår kan man forvente at få penge tilbage i skat - vel at mærke hvis man har en udviddet selvangivelse ?

På forhånd tak

Anders

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-03-09 14:23

Citat
Udvidet selvangivelse: Har du en udvidet selvangivelse for 2008 kan du se den i din Skattemappe i TastSelv fra den 12 marts. Den sendes med posten i ugerne herefter.

Beregning af aktieavance: Du kan bruge programmet

http://www.skat.dk/display.aspx?oId=149475&vId=202331

Kommentar
Fra : fh1dk

Dato : 19-03-09 19:09

til sommer vil jeg tro - din selvangivelse skal vist afleveres omkring 1/6-09

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-03-09 19:35

Udvidet selvangivelse for 2008 er der afleveringsfrist for pr 1/7-09, og først når selvangivelsen er modtaget af SKAT, bliver der lavet en årsopgørelse

Kommentar
Fra : twitt

Dato : 20-03-09 07:56

Men man kan selvfølgelig altid indsende selvangivelsen hurtigere. Og hvis man indberetter den via TastSelv, så kommer årsopgørelsen meget hurtigt. Hvis alle oplysninger er inde i systemet (herunder selvangivelsen for en evt. ægtefælle)´, så kan du se resultatet med det samme.

Accepteret svar
Fra : henrikkrebs

Modtaget 100 point
Dato : 31-03-09 17:10

Jeg tror de fleste ovenfor enten har svaret forkert eller svaret på noget andet.

Det er rigtigt at du ikke får noget tilbage før der er lavet en årsopgørelse, og med udvidet selvangivelse kommer årsopgørelsen ikke automatisk.

Men svaret er: Du får penge tilbage 'kort efter' at din årsopgørelse er dannet. Pengene indsættes på din nem-konto. Skat har forlængst udbetalt de første overskydende skattebeløb.

Hvordan får man så dannet sin årsopgørelse? Jo, du indsender din selvangivelse. Det hurtigste er at taste den selv på http://tastselv.skat.dk. Det gjorde jeg i forgårs og på kvitteringsbilleder 'Selvangivelsen er modtaget' var der en knap: Se årsopgørelse. Desværre var det restskat.
På selvangivelsen var der et enkelt punkt der gav anledning til at systemet spurgte om nærmere forklaring (summen af min + min kones renteindtægter afveg med et pænt beløb fra det de i forvejen troede de vidste). Alligevel fik jeg årsopgørelsen med det samme. Sidste år var der samme situation - der måtte jeg vente fire uger på at de fik vurderet det, men i år kunne det gøres maskinelt.
Herefter godkendte min kone sine oplysninger på tastselv. Hun har ikke udvidet selvangivelse men p.g.a. sambeskatning havde hun alligevel ikke fået årsopgørelse. Det fik hun så nu straks efter at hun havde godkendt tallene.

Godkendelse af svar
Fra : Fonzi11

Dato : 31-03-09 20:30

Tak for svaret henrikkrebs. Så faldt ti-øren for mig.. mange tak herfra ¨
Anders