/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Trådløs nøgle...hjælp.
Fra : piaskov
Vist : 603 gange
200 point
Dato : 19-03-09 10:43

Hej kloge hoveder.
Jeg har købt en bærbar pc.
Fik oplyst en kode til nøglen og kunne ikke logge på med den.
Jeg har jo naturligvis sat den ind og bander det langt væk.
Nu har jeg så fået brev med nøgle på tryk den jeg brugte fik jeg telefonisk.
Der er så en fejl i den telefoniske i forhold til den trykte og nu skal jeg så ind i systemet om skrive den om.
Men jeg kan skutte finde vej derind
Hvor skal jeg finde den Det er bare så pinligt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-03-09 10:47

Altså du har en router ......................hvad er det for en.
Er det den trådløse adgang til den router, som du mangler.

Eller hvad.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 19-03-09 10:48

Det er ikke meget du beskriver her?=??
Hvilket netkort er det - bruger det Windows egen netværks manager eller bruger den eget???

Hvis du højreklikker på dit trådløse netværkskort ved uret og vælger:
hvis tilgængelige netværk - vil du se en oversigt.
derefter er der i venstre side en knap = advanceret indstillinger.
Der kommer nu et vindue frem med 3 faneblade (Normalt)
Der skal du ind på nr.2 trådløs

Der kan du se dit netværk i bunden - Hvis du markerer dette - kan du trykke egenskaber og der ændre dine kode - Men husk at gøre dette på begge linier

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-03-09 10:56

@ Eyvind.
Vi har et trådløs modem fra Stofa.
UHHH jeg er så dum til at forklare det på skrift

@peque.
Det skal altså skæres ud i PAP

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 210 point
Dato : 19-03-09 11:03

I Vista:
H-klik på de to computere nede ved uret.
Vælg netværks og delingscenter.
Ovre til venstre > vælg opret forbindelse til et netværk.
Nu skulle du blive guidet af windows.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-03-09 11:07

@ Eyvind det hjælper ikke
Det har vi prøvet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-03-09 11:11

Kan i komme på internettet via kabel til den router.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 19-03-09 11:25

Det er ikke for at være grov - MEN det var reelt skåret ud i pap.

Men du er sgu nødt til at oplyse om det er Windows egen trådløse netværksmanager - eller om det er et tredjepart produkt.
Hvis det er windows egen.
Højreklik på de 2Computere i bundlinien ved uret ( der er 3grønne streger ved siden af)
vælg - vil tilgængelige netværk
Viser den nogle netværk her ???? =
A: ja - så er det windows netværksmanager
B: nej - så er det et tredjepartsprodukt.

Hvis A ja:
i venstre side er der nu en knap der hedder advanceret indstillinger. Tryk på denne
Der kommer nu et vindue op med 3faneblade i toppen hvoraf det ene jhedder trådløs. tryk på dette faneblad.

Der vil nu være et åbent vindue foran dig .- hvor du i bunden kan se hvilket newtværk du har connected til.
Marker det netværk du vil connecte til. Tryk på egenskaber under markeringen.
Derinde er der nu 2 linier med sorte prikker.
Der skriver du den nye kode begge steder! trykker OK - OK.
Derefter højreklikker du igen på ikonet ved uret og vælger "HVis tilgængelige netværk"
Du skulel nu kunne se det netværk som du vil connecte til.
Marker dette og tryk tilslut i bunden!

Godkendelse af svar
Fra : piaskov

Dato : 19-03-09 11:25

Tak for svaret Eyvind.

Nu kan jeg holde øje med jer når jeg er på ferie også.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 19-03-09 11:27

Og hvis svaret er B nej - der er ingen tilgængelige netværk og den skriver at windows IKKE kan konfigurere det trådløse netkort - så er du nødt til at finde ud af hvilket program der administrerer dette og oplyse os omkring det!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-03-09 11:30

Citat
Hvor skal jeg finde den
hos Stofa det er dem som ene og alene kender din nøgle

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-03-09 11:31

Gisp holde øje - men jeg skal til harzen en dag...............og der er fri internet på hele det lille hotel.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-03-09 11:33

Citat
men jeg skal til harzen en dag...............

Jamen så gir jeg en øl....vi skal derned på camping.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-03-09 11:34

@ peque ....
jeg har lige lavet en tråd til dig. Smut lige forbi den så er du sød.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 19-03-09 11:36

Heysan.
Og tak for tanken - Men gem hellere points til næste spørgsmål
Der kommer jo nok flere med tiden!

Peque!