/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Cutepdf i Words værktøjslinje?
Fra : theking20000
Vist : 555 gange
100 point
Dato : 19-03-09 09:54

Hej!

Er det muligt at "lave" ikon-genvej til direkte cutepdf print i værktøjslinje i Word? (ligesom Acrobat gør?)

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 19-03-09 10:50

Nu bruger jeg ikke Cute men NovaPdf ( denne: http://www.novapdf.com/ ) kan hentes som free og købeudgaven med flere features.

De ligner vel hinanden ved at begge ligger som PRINTER-fil og aktiveres når man printer, men du kan vel lægge et printerikon ud på linien:

Højre-klik > Tilpas > Filer > Udskriv 'ikonet' trækkes op på linien - Voila

Har du i øvrigt tænkt på at OpenOffice er rigtigt gode til PDF, OG at FireFox OG Internet Explorer 7 & 8 også har en fin funktion: http://www.pdfdownload.org/index.html

Kommentar
Fra : theking20000

Dato : 19-03-09 10:58

Jep! - således får man printer option frem.
Men da cutepdf ikke er standard printer, så jeg gerne muligheden for at, via værktøjslinjen, at sende word doc direkte til pdf print.

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 19-03-09 11:15

Jeg mener at word har sin egen Pdf

Kommentar
Fra : theking20000

Dato : 19-03-09 11:27

Har Word sin egen PDF printer?
For en god ordensskyld burde der vel her nævnes at jeg benytter 2003 vers.

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 19-03-09 11:33

Jeg hopper ud igen du må vente på at der kommer en rigtig nørd forbi
(er det ikke noge med at den heder '' document writer '' ???)

Accepteret svar
Fra : hvaderikkeibrug

Modtaget 100 point
Dato : 19-03-09 12:44

Lav en makro, der åbner "Udskriv" og vælger PDF-programmet, og træk så en knap op på værktøjslinien.

Godkendelse af svar
Fra : theking20000

Dato : 19-03-09 18:37

Tak for svaret hvaderikkeibrug.

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 19-03-09 18:44

Findes nok ikke til 2003, men til 2007 kan der hentes et tilføjelsesprogram på Microsoft's hejmmesside, så man gemmer word direkte i PDF-formatet, men det er nu ikke et sekund hurtigere end din nuværende mulighed, som er Ctlr+p og vælg CutePrinter, vælg placering og udskriv.