/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Køb af bærbar
Fra : bjarnebr
Vist : 1118 gange
200 point
Dato : 18-03-09 17:37

Jeg har for en måned siden købt en Medion bærbar i Aldi, nu har jeg fået den byttet 2 gange og den samme fejl optræder på alle 3 maskiner, når jeg skal logge ind og trykker på Shift for at skrive et stort bogstav eller hvis jeg tænder Pc'en og derefter tænder for strømforsyningen kommer der en høj lyd fra motherboardet og når der er gået et par dage kan den ikke huske de indstillinger jeg har lavet i hjhælp til handikabbede, og så er det ikke alle cookies der bliver lagret, så tit og ofte virker autologin ikke.
Aldi har lovet at jeg kan få mine penge tilbage men jeg har kun de 5222,00 kr. som jeg betalte i Aldi, derfor spørger jeg o der er nogen der kan anbefale en bærbar med mindst 4Mb ram, mindst 320MB harddisk, Dvd brænder, Kortlæser, webcam og selvfølgeligt Intel Dualcore processor, og gerne fingeraftrykslæser, men det sidste er ikke noget krav.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 18-03-09 17:39

Jeg glemte at skrive at jeg ønsker at få den leveret inden for en eller to dage, Dell kunne levere en ca 1/4, men det kan jeg ikke vente på.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-03-09 17:52

Citat
når jeg skal logge ind og trykker på Shift for at skrive et stort bogstav

Lad være med at trykke på shift - det forvirrer den åbenbart - det er de færreste login der skelner mellem store og små bogstaver..

Citat
hvis jeg tænder Pc'en og derefter tænder for strømforsyningen kommer der en høj lyd fra motherboardet

Det kan du jo lade være med

Alt ialt tror jeg ikke maskinen fejler noget - du betjener den blot forkert

At der er visse ting du ikke mener den gemmer skyldes måske også betjeningsfejl....

At 3 maskiner skulle have samme fejl lyder usandsynligt

Præcis magen til finder du IKKE noget SÅ hurtigt - desværre....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-03-09 18:48

Jeg tror som Refi at det er betjeningsfejl, den høje bip kommer fra alle bærbare jeg har set, når stømmen sluttes til, tænd for strømmen først, dn nye bærbare (uanset mærke) vil også hyle når du tænder strømmen efter computeren, eller du kan vente med at tænde for strømmen til Windows er på plads, så bipper den ikke

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 18-03-09 20:01

Når jeg skriver bruger jeg en eller to fingre, derfor har jeg aktiveret funktionen "Træge Taster" i "Øget tilgængelighed" (Hjælp til handikappede i XP) der betyder at jeg f.eks. kan trykke på shift og derefter flytte den samme finger over på et bogstav for at skrive et stort bogstav, og nu har jeg prøvet ast flytte det store bogstav i mit password men hver gang jeg trykker på Shift tasten under login, kommer der en lyd fra bundkortet, og hvis jeg tænder eller slukker for strømforsyningen kommer der også en lyd uanset om windows er på plads eller ej, det irriterer mig utroligt meget, og når der er gået et par dage er de træge taster slået fra uden at jeg har gjort noget, samtidig har maskinen glemt mine autologin, det betyder f.eks. at jeg ikke længere automatisk er logget ind på Kandu mm.
Jeg kan desuden fortælle at Medion Support mener at det må være en hardware fejl, derfor vil jeg IKKE mere have en Medion PC, da jeg nu er i gang med pc nr. 3 med samme fejl.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-03-09 20:11

Tror stadig ikke på der er hardwarefejl....

DROP den shifttast - der er ingen grund til at bruge den...

At dit "træge taster" ikke virker efter hensigten er ikke komputerens skyld - så det skal du snakke med MS om

At den biver "lyde" ved diverse ændringer er sikkert blot et opsætningsspørgsmål...

Gå i kontrolpanel - lyd - faneblad lyde - der kan du slå dem fra der irriterer dig....

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 18-03-09 20:45

Hvad mener du når du siger at du tænder for pcen og så tænder for strømforsyningen? sætter stikket til eller hvad? Jeg har nu aldrig oplevet at min den bipper eller noget når jeg har slået strømmen til på min.

men ellers er det her et godt tilbud http://www.getmore.dk/detalje-side.aspx?ProductGuid=VGN-NS11Z%2FS

Det er en maskine der normalt koster omkring 7000 kroner, og har alt det du efterlyser, desvære er der ingen forventet leveringstid specificeret :/

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 18-03-09 20:50

Og hvis jeg ikke læser meget forkert kommer den endda med blu-ray drev!

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 18-03-09 21:03

På strømforsyningen til er der en afbryder, hvis jeg tænder den mens stikket sidder i PC'en eller tænderden og så sætter stikket i PC'en kommer der en høj lyd uanset om windows er på eller ej, dvs. at hvis jeg tænder komputeren mens den kører på batteri og derefter sætter strøm til kommer lyden.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 18-03-09 21:04

Og for resten har jeg været inde i kontrolpanelet og slukket for ALLE lyde inklusiv windows startlyd, uden at det hjalp.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 18-03-09 21:18

Når du siger "lyd" kan du så beskrive den lyd, er det bare et almindeligt bip, som man normalt hører et enkelt af når man tænder en computer, eller lyder det specielt, det er ikke bare en af windows indbyggede lyde, eller hvad?

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 18-03-09 21:54

Det er IKKE bare en af windows lyde, men en høj lyd der formentlig kommer fra bundkortet, det lyder som om der sidder en lille lydgiver på bundkortet, af dem der er ca. på størrelse med en en- eller tokrone og ca. 8-10 mm høj, når jeg trykker på shift tasten er lyden lidt anderledes, og jeg har holdt telefonen tæt på PC'en så diverse supportere fra medion kunne høre lyden, hver gang får jeg det svar at enten skal jeg have byttet maskinen, det gider jeg ikke for fjerde gang, eller også kan jeg sende den til reparation, men det vil jeg ikke da jeg kun har haft denne maskine i nogle få dage.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 18-03-09 21:55

Lyden er lidt lige som den lyd der i gamle dage kom ud af en stationær hvis processoren var stået af.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-03-09 22:05

Maskinen fejler ikke noget, den lyd kommer min bærbare Medion også med, men jeg har lært at tænde for strømmen, før jeg tænder computeren, forresten så har jeg hørt den samme hylen på Acer bærbare og en IBM bærbar, den kommer når du tænder for strømmen efter at du har startet computeren

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 18-03-09 22:31

Hej o.v.n.
Så må jeg åbenbart leve med det, men så er der problemet med at den mister indstillingerne.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-03-09 23:35

Citat
Så må jeg åbenbart leve med det
ikke nødvendigvis, hvis du har fået pengene igen, så kan du håbe at din nye bærbare ikke opfører sig sådan, eller du kan gøre som jeg: Tænde strømmen før jeg tænder computeren, den med at indstillinger forsvinder har sikkert mere med Windows end med computere mærket at gøre, men jeg ved det ikke, det burde ikke være sådan, desværre kan jeg ikke hjælpe, at du skriver med et eller to fingre, det er vi mange der gør uden at have træge taster, men selv træge taster burde virke, Windows har jo udviklet det, du kunne være uheldig med en Medion, men ikke med tre Medion i træk, men som sagt du kan håbe at et andet mærke er bedre, selv er jeg meget godt tilfreds med min Medion bærbare
De krav du stiller til en computer som ikke må koste mere end lidt over 5000, de bliver svære at opfylde, de fleste i den prisklasse har meget mindre harddisk

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-03-09 23:56

Her er en Acer Travelmate som opfylder dine krav, også om hurtig levering, jeg handler en del med Computersalg og kender deres fine service, men jeg ved ikke om jeg tør anbefale den alligevel, den hyler nemlig når der sættes strøm på, det ved jeg, der to i min omgangs kreds som har Acer Travelmate, begge er meget glade for Acer: http://www.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=672589&SamleMenuID=9999&gruppe=7&Extended=&SiteID=6&Show_description=0&serie=&producent=Acer

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 19-03-09 09:46

Hej, - min Medion bærbare, - bibber også når jeg sætter den til strømstikket.
Rart for en at vide, at den så ikke tapper bateriet.
Dette er skrevet med to fingre uden problemer.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 200 point
Dato : 19-03-09 09:55

Jeg er ret overbevist om at "folk" generelt forlanger mere af deres maskiner (lokket af reklamer) end de egentlig er i stand til

Komputere af idag er sådan sammensat et de "brokker" sig ved den mindste fejl - selvom det egentlig IKKE er en fejl...

Det viser blot at du ALDRIG kan få en maskine til at overtage den menneskelige hjerne...

Maskiner tænker i LOGIK, er IKKE selvtænkende og gør egentlig blot hvad de har fået besked på af programmøren

Derfor opstår ofte disse uforklarlige ting, som ikke er fejl men blot udtryk for at INGEN programmører kan tage højde for alt....

Derfor kommer der også opdateringer med jævne mellemrum, når nye "tanker" udvikles...

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 19-03-09 10:49

Man kan åbenbart ikke få en bærbar med en core 2 duo for under 5000 kroner, Den maskine jeg linkede til længere oppe, er lige blevet sat op til 7000kr :/ det var åbenbart et tidsbegrænset tilbud.

her er en anden der minder om den http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?uid=60014&prodid=188536

Ser også rimeligt lække ud designmæssigt hvis du spørger mig :) Og der er plads til 2 harddiske hvis det skal være

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 19-03-09 10:53

JEg tror sku endda den kommer med 2 320gb diske, selv om det lyder lid for godt til at være sandt!?

Godkendelse af svar
Fra : bjarnebr

Dato : 19-03-09 15:53

Tak for svaret refi.
Jeg har ikke fået mine penge retur, men Aldi har tilbudt det, men efter at have læst alle jeres indlæg beholder jeg maskinen.
Det var en svær beslutning, hvem der skulle have point, men jeg kan ikke finde ud af hvordan man deler points mellem flere svart, må ske jeg skulle spørge om det i en ny tråd?
Venligst
Bjarnebr

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-03-09 16:16

Citat
må ske jeg skulle spørge om det i en ny tråd?

Det er der ingen grund til - for det KAN man ikke - altså dele....

Jeg vil mene du har taget den RIGTIGE beslutning at beholde maskinen...

En evt. ny ville sikkert have vist samme fejl eller andre lige så irriterende...

Som sagt tror jeg ikke maskinen fejler noget - du skal nok blot lære den nærmere at kende og derved finde løsninger på de "små" irriterende ting.....

Held og lykke med den....