/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
acer aspire5315 instal xp
Fra : frederikshavn
Vist : 696 gange
100 point
Dato : 18-03-09 11:39

SOS SOS HJÆLP
jeg har en acer aspire5315 bærbar,som blev leveret med vista,men der gik fuldstændigt ged i den,og jeg ville instal xp på den istedet,men det kunne jeg ikke,på skærmen stod der,kan ikke finde nogen hd,så gav jeg maskinen en delpart,og prøvede igen og der kom en besked om at xp kunne ikke finde nogen hd,og at msn skulle bruge producenten software(Vista home basic),problemet er bare der var ingen skiver med pc'en,og som i ved,ved en delpart bliver alt jo slettet,så nu står jeg med en bærbar,jeg ikke kan bruge til noget,så hvordan pokker får jeg install xp på denne lorte maskine

Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 18-03-09 12:00

Her er et par hundrede metoder kortlink.dk/6dqu

Accepteret svar
Fra : Bittersnaps

Modtaget 110 point
Dato : 18-03-09 12:07

Windows XP kan nok ikke finde din harddisk, fordi den ikke har en driver til din harddisk-controller. Hvis du går ind på Acers hjemmeside, kan du downloade den herfra: http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_5315.html
Du kan nok bruge den driver, der hedder chipset.

Så laver du (på en anden computer) en såkaldt slipstreamed CD med Windows XP med programmet nLite: http://www.nliteos.com/

Du laver først en mappe, hvor du flytter alle filer fra din originale CD over. Så starter du nLite og vælger, at du vil integrere drivere. Her tilføjer du så dine nyligt downloadede (og udpakkede) drivere, nLite laver en ISO-fil, og den bruger du så til at brænde en ny CD.

Når du så bruger den CD til at installere Windows med, burde den kunne finde din harddisk.

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 18-03-09 13:00

Tak for svaret Bittersnaps.du er bare top nice,takker mange gange