/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
XP klarmelding
Fra : lham
Vist : 665 gange
100 point
Dato : 18-03-09 07:02

Tar forholdsvis lang og varierende tid for min XP home at starte op og begynder jeg at bruge den før den er helt klar låser den og så er det om igen.

Kan jeg ikke få en skærmbesked når systemet er køreklart feks " ARBEJDSKLAR" som det er nu må jeg gætte mig frem ved at se på hvornår harddisk dioden er faldet næsten til ro.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 18-03-09 08:17

jeg har i flere år kørt med Winbar
http://www.winbar.nl/download.php
der er mange funktioner, bl a kan du se når CPU er færdig med opstart

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-03-09 10:18

Når min Skype fløjter, så er comp klar til brug.
Det gælder XP / Vista / Win 7

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-03-09 12:47

Det lyder som om den trænger til en grundig diskoprydning og bagefter diskdefragmentering, du to værktøjer finder du under Alle programmer - Tilbehør - Systemværktøjer, lidt oprydning i registreringer vil sikkert også hjælpe, TweakNow reg cleaner er gratis, sikker at bruge men ikke så grundig: http://www.tweaknow.com/RegCleaner.html
Mange bruger Ccleaner til at rydde op, det tør jeg ikke, gider nemlig ikke geninstallere Windows bagefter, så jeg bruger EasyCleaner til oprydning http://download.cnet.com/ToniArts-EasyCleaner/3000-2094_4-10529179.html der er dansk sprog indbygget

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 18-03-09 13:08

o.v.n
jeg bruger Ccleaner
har brugt den i flere år uden problemer
jeg kender en der bruger den ca. 4-6 gange om ugen
jeg har ikke hørt om nogen der har haft problemer, har du haft det

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-03-09 13:31

Citat
jeg har ikke hørt om nogen der har haft problemer, har du haft det
det har du så nu, ja efter helt ukritisk at lade Ccleaner fjerne alt det "unødvendige" den havde fundet, så gik skærmen i sort, computeren gik ud og kunne ikke startes, så mit råd må være: Pas på med de oprydnings programmer, vær kritisk med at give lov til fjerne "problemer" i registreringer, den kan være i gang med at fjerne en vigig del af Windows, unødvendige filer og cookies sker der ikke noget ved at fjerne

Kommentar
Fra : lham

Dato : 19-03-09 08:07

ferik
hvad er det jeg skal downloade på den side-virker noget forvirrende på mig.
OVN
Jeg har jævnligt med lidt mere stabilitet for PC til følge kørt Ccleaner, men jeg har slet ikke rørt ved indstillinger ( tilføjet/fjernet flueben ).
Easy cleaner har jeg downloaded nu men den kommer da godt med meget mere end Ccleaner den vil have sendt i skærsilden-har slet ikke turdet forsøge-aner jo ikke hvad de enkelte filer har af funktion !

NÅ men det var jo ikke det der var mit spørgsmål- det var en meddelse på skærmen om at nu er PC en arbejdsklar

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-03-09 08:28

Du kan prøve at tømme denne mappe (slette inholdet)

C:\WINDOWS\Prefetch\
Derefter kør en CHKDSK (scandisk)
Højreklik på C: Drevet>Egenskaber>Funktioner>undersøg nu,
sæt flueben i begge bokse og genstart pc'en,det kan
tage et stykke tid alt efter hvor stor din disk er.
Du kan også kører en simpel CHKDSK med dette program

http://manse9933.dk/sub/tips_hw/tricks/sub/big/b2.htm
Kræver du har NET framework installeret,kan hentes på Win Update.

Med Easy cleaner kan du godt slette det hele den finder,den laver også en backup af det du sletter..

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-03-09 08:28

DrvCare Xp 4.2

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-03-09 11:15

Hvad for en side iham ? Der er to link i mit indlæg, den første en et gratis program som kan finde og slette ugyldige registreringer, det andet er også et gratis program, den kan rydde op flere steder på computeren, og for at gøre forvirringen komplet, så er her et tredie gratis program, den er virkelig god til at finde unødvendige filer og slette dem, men rører ikke ved registreringer: http://www.atribune.org/index.php?option=com_content&task=view&id=25&Itemid=25
hvis du vil bruge et af mine forslag og er i tvivl om brugen, så spørg endelig.
forslaget Manse3399 om at undersøge og reparere disken kan også anbefales

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 19-03-09 11:35

http://www.winbar.nl/download.php
WinBar 1.2.95
The file size is 325 KB.
du henter winbar 1.2.95
installere, winbar lægger sig i top af skærm, du configurationere = opsætning
vælger forskellig ved at sætte flueben i
eks,

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 19-03-09 11:44

HOV!
instal. eks
CPU, Mem usage, volume, Google, Dumeter
eller hvad du syntes eller har plads til, du kan altid ændre det