/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Langsom opstart i Explorer
Fra : McBobo
Vist : 1178 gange
50 point
Dato : 17-03-09 22:58

Hej Kandu

Er der nogen som kan sige mig hvorfor opstarten i Internet Explorer 7 tager godt 30/40.sek før den finder min startside...
Det tager utrolig lang tid før explorer finder min startside... I bjælken ser man at den prøver at "Oprettet forbindelse" til nette og jeg har en forbindelse som hedder 10 Mbit... Jeg har ikke haft samme problem da jeg kørte Xp på min gamle computer...
Når den så har fundet startsiden går det rimligt hurtigt med at finde en anden side, hvis den kommer op i en ny fane/vindue men ikke hvis jeg starter fra Ikonet explorer... Så hvis jeg lukker explorer ned, skal jeg vente 30/40 sek igen....
Hvad er det lige explorer/Vista Ultimatium 64 bit skal tænke så meget over før den giver mig lov til at komme på nettet...?

Computeren er helt ny og køre med Vista Ultimatium 64 bit... så styresystemet skulle være fri for alt muligt snavs m.m..

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-03-09 23:02

Prøv under Funktioner>Indstillinger, fanen forbindelser,
punktet LAN-forbindelse, sæt til Automatisk registrering...

mvh klaudi

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 17-03-09 23:32

Klaudi, den er sat til Automatisk registrering...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-03-09 23:52

Den opstart bruger mega meget ram, men jeg går ud fra ar du har ram nok.

Og for en sikkerheds skyld så tag lige et scan med den her, det er Windows egen så den finder fejl.

http://onecare.live.com/site/da-DK/default.htm

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 60 point
Dato : 17-03-09 23:53

Surt

Fandt dette
Citat
I just switched from a quad-core runing Vista Home Premium 32-bit to a Quad-core running Vista Home Premium 64-bit and IE is also very very slow....painfuly slow.
I use Opera and Mozilla without a problem, but IE doesn't want to cooperate.

http://www.vistax64.com/vista-general/149177-ie-very-very-slow.html

Så prøv med Firefox, det løser selvfølgelig ikke IE7 problemet.

Du kunne jo os prøve med IE8!
Den er ikke helt færdig, det er Release 1, så det varer nok ikke længe.
http://www.microsoft.com/windows/Internet-explorer/beta/default.aspx

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-03-09 09:54

Så er IE8 kommet i færdig udgave!

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 22-03-09 11:23

Har hentet IE8 men det har ikke hjulpet på problemet... Det taget stadigvæk lang tid før explorer kommer i gang.... og hvad angår ram, har jeg masser af dem (12.GB)

Nu prøver jeg Firefox og ser om det bliver bedre...

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 22-03-09 11:34

Super... Nu virker det sku`...... Med Firefox popper vinduet op med det samme... Så IE8 kan jeg ikke anbefale.....

Godkendelse af svar
Fra : McBobo

Dato : 22-03-09 11:39

Tak for svaret Klaudi.

Det virket med Firefox, men løste ikke IE7 eller IE8.... Men det er vel standart for Microsoft/Vista at lave halve løsninger før de udgiver det på market...

Men tak for svaret

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-03-09 12:00

Velbekommen, fint du fandt en løsning, at det så ikke er optimalt,
man skulle jo ellers mene at IE burde virke på Microsoft's egne systemer

mvh klaudi