/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Microsoft Genuine
Fra : kondivand
Vist : 1159 gange
100 point
Dato : 17-03-09 16:44

Er der nogen der ved om, man relativt simpelt kan fjerne Microsoft Office Genuine Advantage meddelelsen uden at at tømme sparegrisen?

Kommentar
Fra : iah

Dato : 17-03-09 16:46

Det er vel ikke nødvendigt når man kører en registreret version?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-03-09 16:48
Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 17-03-09 17:06

Klaudi

Jeg er ikke den tekniske type, så derfor vil jeg helst ikke rode mig ud i alt for mange omdøbninger af filer - hvis det mislykkedes, så er jeg næppe i stand til at genoprette situationen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-03-09 17:15

Hvis du kun omdøber dem som står beskrevet skulle der da ikke ske noget.
Dem du finder der STARTER med OGA og ender med .dll og .exe
KUN OGA*.dll plus OGA*.exe altså

Men er du ikke sikker på hvad du laver, så lad hellere være

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-03-09 17:20
Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 17-03-09 17:41

Her er der et link nederst på siden til et værktøj der kan fjerne den;
http://blog.taragana.com/index.php/archive/how-to-remove-windows-genuine-advantage-notifications-tool/

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-03-09 17:47

Det er til WGA

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 17-03-09 17:59
Kommentar
Fra : heseda

Dato : 17-03-09 18:14
Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 17-03-09 18:35

"Kondivand" =

- Ubesvarede 1
- Besvarede 23
- Annullerede 30
- Slettede 0
Ialt 54

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 17-03-09 19:43

heseda

Mit windows er Vista, men skal jeg ikke kun bruge nemli-opskriften, hvis det er windows-genuine?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-03-09 20:19

Du skrev tidligere:
Citat
Jeg er ikke den tekniske type, så derfor vil jeg helst ikke rode mig ud i alt for mange omdøbninger af filer - hvis det mislykkedes, så er jeg næppe i stand til at genoprette situationen.

det på nemli er til WGA, og det er noget med at"pille i reg.database", det kan gi problemer

mvh klaudi

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 17-03-09 20:36

klaudi

I min stifinder har jeg søgt i windows efter oga*, og fundet følgende filer:

OGACheckKontrol.dll - type=programudvidelse
OGAVerify - type=program
OGAAddin.dll - type=programudvidelse

Kan det passe, at der ikke er flere, og har jeg forstået det rigtigt, at jeg så skal omdøbe dem, så OGA erstattes af OLD ?

Jeg har også fundet WgaTray, men hvordan får jeg stifinderen til at skrive WgaTray.exe, så jeg kan bytte .exe ud med OLD ?

Har du mulighed for at knytte et par kommentarer, og hvordan de næste skridt skal tolkes? Jeg har indsat opskriften her:

To remove the annoying message, we must act as follows:

Open your computer
Write in the address bar:% SystemRoot% / System32
Menu, select "Tools" and then "Folder Options ..." tab and "View" is selected, make sure that "Show hidden files and folders" and uncheck "Hide extensions for known file types" then press "OK"
Find all files that start with OGA (find files with the extension. Dll and. Exe) and rename the file as a substitute. Old
Check if this is in the same folder as the file and rename WgaTray.exe in WgaTray.old
Replace display options files as they were initially - See section 3 (optional)
Restart your PC

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 17-03-09 20:46

Ja det ser ok ud med de 3 filer, skriv OLD bagefter

Den med filendelse er dette:
Menu, select "Tools" and then "Folder Options ..." tab and "View" is selected,
make sure that "Show hidden files and folders" and uncheck "Hide extensions for known file types" then press "OK"

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 17-03-09 22:19

klaudi

Det ser ud som om problemet er løst - fantastisk !

Så satser jeg blot på, at windows ikke konstant popper op med, at jeg mangler at installere en opdatering. Det var faktisk derfor jeg installerede genuine, da jeg var ved at blive vanvittig at windows-pop-uppen.

Endnu en gang tusinde tak for hjælpen.

Godkendelse af svar
Fra : kondivand

Dato : 17-03-09 22:19

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-03-09 22:41

Velbekommen, så lykkedes det

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 21-03-09 09:41

Tak for rådene - det virker fint