/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Ang. køb af bil.
Fra : Vitamelgaard
Vist : 707 gange
50 point
Dato : 17-03-09 16:36

Hejsa Alle sammen !

Kan jeg købe bil uden at have kørekortet.

Da jeg vil give min kæreste sammen med hans forældre en i Julegave.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 17-03-09 16:40

Ja, der står ikke skrevet nogen steder at køber skal have et kørekort.

hawaii7

Kommentar
Fra : rocoolsen

Dato : 17-03-09 16:50

Du kan købe alt bare du har penge.
Men hvad med prøvekørsel og registregering i ejers navn

Kommentar
Fra : Vitamelgaard

Dato : 17-03-09 17:01

Jamen den skal stå regristret i mit navn da han ikke er over 25 i nu

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-03-09 17:51

Citat
Jamen den skal stå regristret i mit navn da han ikke er over 25 i nu

Jamen han kan da sagtens være ejer af en bil selv om han er under 25

Den bliver bare noget dyrere i forsikring.

Hvis bilen skal være hans, altså en gave til ham, sådan at han bliver ejer af den, må den ikke stå registreret i en andens navn blot for at spare forsikring, det er ulovligt.

Men hvis du bor sammen med kæresten, må du gerne købe en bil som DU står som ejer af (og også ER ejer af), og som han så får lov at låne

Kommentar
Fra : rocoolsen

Dato : 17-03-09 17:52

Så er der forsikringen. De vil nok gerne vide hvem der er bruger af bilen.
Kan blive lidt kringlet

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 17-03-09 18:01

Er man ikke gift, men bor i papirløst forhold, SKAL den faktiske bruger af køretøjet registreres som bruger.
Kun hvis man er gift, betragtes ægtefællen som lovlig underforstået bruger uden at først at skulle registreres som faktisk bruger.

For at sige det helt stjerneklart : der findes ikke længere nogen (lovlig) mulighed for at undgå en høj startpræmie som ny-forsikret.
Og det er også rimeligt nok set ud fra en risiko vurdering, idet statistikkerne helt klart viser en tung tendens til flest uheld blandt nybagte bilister.

Al begyndelse er svær, desværre også dyr

Kommentar
Fra : rocoolsen

Dato : 17-03-09 18:21

Citat
Er man ikke gift, men bor i papirløst forhold, SKAL den faktiske bruger af køretøjet registreres som bruger.

Tror det er 5 års reglen der gælder. Da jeg gav damen en ny bimmer blev hun automatisk elitebilist, dvs, hun overtog min ancennitet

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-03-09 19:17

Citat
Er man ikke gift, men bor i papirløst forhold, SKAL den faktiske bruger af køretøjet registreres som bruger.
Kun hvis man er gift, betragtes ægtefællen som lovlig underforstået bruger uden at først at skulle registreres som faktisk bruger.

Ikke korrekt, en samlevende person må gerne bruge en bil der er registreret i partnerens navn.........MEN, den der ejer bilen, må ikke have registreret den i samleverens navn for at spare penge.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 17-03-09 20:35

Det er bare at forhøre ved sit foretrukne forsikrings selvskab, så bliver det lavet rigtigt
Jeg har altid haft bil i eget navn, derfor en forholdsvis lav forsikrings udgift til mig.
Jeg kender et par stykker der havde deres bmw forsikret i den enes forældres navn, det blev dyrt da bilen blev stjålet, forsikringen forhørte ved naboer med bil osv.. De fik ikke en krone af kasko forsikringen. Man kommer længst med ærlighed, ihvertfald i de fleste tilfælde

Kommentar
Fra : alka

Dato : 18-03-09 07:18

Ja det er rigtigt, at man kommer længst med ærlighed taunusanden - og som oftest også fattigere. Hvis man vil være sikker på, at få den rigtige dækning, kontakter Vitamelgaard det selskab som hun vil have forsikringen i. Det er såop til selskabet, at give det tilbud, under hvilke vilkår de vil tegne forsikringen - og til hvilken præmie. Snyder man forsikringen - snyder man sig selv, når/hvis man får en skade, som Vitamelgaard skriver om Bimmeren oven for.