/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Se med på andens skærm
Fra : tinolarsen
Vist : 2363 gange
100 point
Dato : 17-03-09 11:06

Nogen der kender til et gratis produkt, som kan gøre at man kan kigge med på en andens skærm, evt. overtage skærmen..

Det skal være via en eller anden hjemmeside, så det ikke kræver der installeres noget på pc'en.

Har prøvet Microsoft's SharedView, men kræver jo at der installeres noget på pc'en og at man har et windwos live'id.. - eller et ok produkt..

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 17-03-09 11:17

Logmein.com

Bruger jeg og syntes det er enkelt at gå til

Kim

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 17-03-09 11:19

DOG kræves det at der en enkelt gang skal instaleres et program på pcerne.

Så lige resten af dit spørgsmål

Kim

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 17-03-09 11:22

Har du xp, kan du bare invitere en anden bruger.
Kontrolpanel/ system/ fjernforbindelse/ avanceret/
Om Fjernsupport

Den bedste måde at løse et problem på er somme tider at få en anden til at vise dig, hvordan det kan løses. Fjernsupport gør det nemt for en ven, der befinder sig et andet sted, at oprette forbindelse til din computer fra en anden computer, der kører et kompatibelt operativsystem, som f.eks. Microsoft Windows XP, og hjælpe dig med at løse problemet.

Når din ven har oprettet forbindelse, kan han eller hun se dit computerskærmbillede og snakke med dig om, hvad I begge to kan se, når I chatter. Hvis du giver tilladelse til det, kan din ven endda bruge sin mus eller sit tastatur til at arbejde sammen med dig på din computer.

Bemærkninger

I skal begge to bruge enten Windows Messenger Service eller en MAPI-kompatibel e-mail-konto, som f.eks. Microsoft Outlook eller Outlook Express.
Både dig og din hjælpeassistent skal have forbindelse Internettet, mens I bruger Fjernsupport.
Hvis Windows Firewall er slået til, vil Fjernsupport midlertidigt åbne firewall-portene.
Hvis du arbejder på et firmanetværk eller et lokalnetværk, kan der være firewalls, der forhindrer dig i at bruge Fjernsupport. Hvis dette er tilfældet, skal du forhøre dig hos netværksadministratoren, før du bruger Fjernsupport.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-03-09 11:34

Der skal jo sendes informationer om skærmindhold fra den ene computer.
Så et program skal der til på den før det kan lade sig gøre. Med vindows, har man måske programmet allerede, men det skal aktiveres før det sender.

Ellers ville det jo være al for let for hakkere. For at se andres aktivitet er de jo også nød til at fuppe folk til at sætte sådan et program igang. Det kaldes en trojansk hest, når det er pakket ind, så folk tror det er noget andet. Pornolir er meget brugt til den slags.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 17-03-09 12:07

Prøv at se her:
Citat
Gratis fjernstyring af hjemmecomputeren

Hvis du ikke kan undvære World of Warcraft, eller bare er nødt til at tjekke outlook derhjemme i løbet af dagen, mens du passer jobbet, så får du her muligheden for det. Ved at installere programmet TeamViewer kan du gratis styre din hjemmecomputer i et vindue på din arbejdscomputer.

http://www.itsvar.dk/jcs/news/news.aspx?id=9208

mvh klaudi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-03-09 12:11

Citat
så det ikke kræver der installeres noget på pc'en

Så er svaret - DET FINDES IKKE

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-03-09 12:17

Klaudi har fat i det rigitge værktøj TeamViewer, det virker jeg har selv brugt muligheden flere gange, både til filoverførsel og fjernstyring af en anden computer: http://www.teamviewer.com/da/index.aspx
den er nem at finde ud af, båd for dem som fjernstyrer og den som skal give lov til fjernstyring

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-03-09 12:19

Citat
Så er svaret - DET FINDES IKKE
jo det gør der faktisk Refi, TeamViewer skal ikke installeres

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-03-09 12:26

Hvis du dermed mener der ikke kommer noget på de deltagende komputere - så rens lige....

Du kan INTET på andre komputere - endsige se hvad der foregår - UDEN at installere et eller andet...

Ikke at forkleine TeamViewer, det er skam et udmærket program, men det kræver altså noget af BEGGE parter

Hvordan skulle det dog ellers kunne foregå

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-03-09 13:08

TeamViewer er et program som hentes til en mappe eventuel skrivebordet, på en computer TeamViewer kører fra den mappe den blev hentet til, den skal ikke installers på computeren, mon det nu er forklaret så selv Refi forstår det

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-03-09 13:12

Citat
Du kan INTET på andre komputere - endsige se hvad der foregår

DET PASSER IKKE
Den gang Leif fik sin puter havde han en del problemer du
Jeg "snakkede" med ovn og han overtog i bogstavligste forstand puteren.
Han sad hjemme i det mørke Jylland og fiksede Leif puter ....og den stod altså hernede på Falster.
Såå jo vel kan det lade sig gøre.

P.S. Der var stadig penge på kontoen da han var færdig

Kommentar
Fra : alka

Dato : 17-03-09 13:14

Jeg har brugt TeamViewer i et par år. Den er rimelig god/sikker, men kan får skærmen til at fryse, så skal TeamViewer bare lukkes nod og startes ige, så kører det hele.
Nemt, nemt program o.v.n. anbefaler!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-03-09 13:37

Jeg tror vi snakker forbi hinanden

Citat
TeamViewer kører fra den mappe den blev hentet til

Der var den første fil

Citat
Han sad hjemme i det mørke Jylland og fiksede Leif puter

Med tilladelse fra jer (MS har allerede installeret fjernbetjening på DIN komputer )

PS...

I øvrigt kan du ikke engang TÆNDE din komputer uden at efterlade spor/filer

Citat
Nogen der kender til et gratis produkt, som kan gøre at man kan kigge med på en andens skærm, evt. overtage skærmen..

Det ER allerede på komputeren - kræver blot begge er enige...

Skynder mig væk inden o.v.n. "rækker tunge"

Billeder fremmer IKKE altid forståelsen

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-03-09 14:06

Citat
Skynder mig væk inden o.v.n. "rækker tunge"

Han er på job men jeg kan da gøre det for ham

Undskyld smutter igen

Godkendelse af svar
Fra : tinolarsen

Dato : 17-03-09 18:41

Tak for svaret Klaudi.

Jeg vil prøve dette selvom det kræver at der ligger noget på pc'en - men det kræver da i det mindste ikke et LIVE-ID som Bill Gates gør..

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-03-09 19:00

Velbekommen, håber du klarer det