/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Flytte indhold fra pc
Fra : fredag
Vist : 1730 gange
100 point
Dato : 17-03-09 09:15

Hej, jeg har anskaffet mig en ny pc og vil derfor spørge om der findes en hurtig metode at flytte indholdet fra den gl. maskine( xp) til den nye (vista), her tænkes både på filer og programmer.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 17-03-09 09:36

Programmer SKAL installeres, dem kan du ikke flytte.

Data kan du brænde ud på en CD/DVD og læse dem ind på den anden PC.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 17-03-09 09:37

Programmerne kan du ikke flytte - dem skal du installere igen.
Dine data kan du gemme på en eksterne enhed - f.eks. usb-stick eller usb-harddisk eller brænde CD/DVD'er med indholdet - alt efter hvad du har.

Du kan evt. også flytte den gamle harddisk over i den nye maskine, hvis der er plads.
Drejer det sig om stationær eller Laptop PC'er?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-03-09 10:04

Anskaf dig et program der hedder Clone PC, så kan du markere alt på din gamle PC, Clone det og derved flytte det hele over på den nye PC, programmer og alt. Og også XP. Det er der ingen problemer i, du kan godt have både XP og Vista, men hvis alle programmer skal virke i Vista, så skal de installeres i Vista.
Så det er den slagne vej, programmer installeres et efter et i Vista.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-03-09 10:05

Ikke alle data kan bare flyttes på den måde.
Nogle bankers sikkerhedssystem er sådan at hvis data bare flyttes til en anden maskine og man kalder op med dem, så går den i baglås og der skal nye koder til.
Nøglen skal flyttes ved hjælp af bankens program, som man for adgang til efter at være logget på.

Også mails og indstillinger skal eksporteres fra den gamle og importeres til den nye.

Nogle programmer , som der kun er licens til på en computer kan heller ikke nyinstalleres på en anden.

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 17-03-09 11:17

Gå til start/ alle programmer/ tilbehør/ systemværktøjer/ guiden til overførelse
og læg indholdet på en skive eller disk.

Om det virker mellem xp og viste ?

Kommentar
Fra : kusk

Dato : 17-03-09 12:32

Først:
alle programere skal geninstalleres på Vista. du skal samtidig være opmærksom på at ikke alle programmer virker på Vista, det gælder særligt antivirus programmer, firewalls men også NERO hvis du ikke har nyeste ver.
de data der skal flyttes er det lidt forskelligt hvordan du vil flytte dem, hvis du bruger Outlook ( ikke Outlook express) skal du gemme den datafil som gemmer dine mails, det an du gøre via en guide under filer - importer eksporter, brug denne guide, og gem dine mails, og kontaktpersoner i en fil, som du herefter ka flytte.
Hvodan du flytter dine data, er en temprement sag, jeg foretrækker at bruge en ekstern HD der tilslutttes via USB porten, kopier alle data herover, og derfra igen over på din nye pc. hvis den eksterne hd er stor nok, så er fordelen at du samtig har en backup af alle dine data.
Hvis grunden til at du skifter PC er at du gerne vil have n hurtigere en, men harddisken ikke fejler noget, kan du jo bruge den som backup hd. køb en HD boks, den koster et par 100 kr. og så er du godthjulpet et stykke ud i fremtiden med det.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-03-09 13:02

Dine indstillinger og filer fra den gamle computer kan godt overføres til den nye, læs her Microsofts løsning: http://windowshelp.microsoft.com/Windows/da-DK/help/96d5d811-6d52-4dff-b39b-76c64a131dfe1030.mspx