/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Messinglangskilt til rukocylin
Fra : klemme2006
Vist : 1109 gange
200 point
Dato : 17-03-09 09:14

Jeg har ude i byen set et nydeligt lille dørgreb i klacisistisk stil. Langskilt og greb i messing. Rukocylinderen (dråbeformet) sidder UNDER dørgrebet. Fåes den slag endnu? Og hvorhenne? Jeg har gooeglet mig grøn i hovedet.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-03-09 09:43

Prøv XL byg

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 17-03-09 09:52

Ved de noget, som Stark ikke ved?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-03-09 12:57

Ja, de er konkurrenter

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-03-09 17:34

Byggemarkeder har det sjældent, salget er alt for lille i.f.t. rusfri, derfor lod vi dem også udgå fra det engroslager hvor jeg er.

Du skal besøge en god gammmeldags isenkræmmer eller en velassorteret låsesmed, f.eks:
http://www.moller-mammen.dk/
Godt nok er produktet ikke på deres hjemmeside, men det koster ikke noget at spørge dem

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 31-03-09 18:28

Tak for forslagene.ingen gevinst hos xlbyg og ingen svar framøller og mammen. Andre bud?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-03-09 18:28

CarlF er ret gode i låse. Har du scannet der?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 31-03-09 19:30

Hvis Du søger et lille dørgrebsbeslag bliver det nok vanskeligt, nærmere umuligt, nedenstående er ca. 25 cm langt, men gedigent......og skal findes på loppemarked hvis Du vil have det billigere

Dråbeformet eller oval ASSA ?
http://www.bama.dk/htm-filer/haandtag/andre_haandtag/metal/metalgreb/k_200180.htm

Målet 70 eller 72 mm er vigtigt og skal måles mellem center af dørgrebshullet og center af den øvre del af hullet til cylinderen, det beror på at der er to europæiske producenter af dråbeformede cylindre samt låsekasser, franske GR og vores eget Ruko, de bruger forskelligt mål.

Denne butik er også specialist.
http://www.ovm.dk/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-03-09 21:06

Tak for den adresse i Ordrup.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 31-03-09 21:16

Tak, som gammel isenkræmmer ved man jo lidt

Pt arbejder jeg dog for en konkurrent.