/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Barselsdagpenge
Fra : Linda_Jacobsen
Vist : 711 gange
100 point
Dato : 02-04-03 19:03

Hejsa.

Hvad er satsen for dagpenge under barsel? Hvad er procentsatsen man får ?

Nogle der er eksperter?

vh. Linda

Kommentar
Fra : PowerRanger

Dato : 02-04-03 19:16

Så vidt jeg kan læse mig til, får du fuld sats i den tid du må blive fra arbejde pga. barsel. Den højeste sats lå på 2546 pr. 37-timers uge sidste år, og blev reguleret pr. 1/1 (kan ikke finde den nye sats).

Accepteret svar
Fra : craca

Modtaget 100 point
Dato : 02-04-03 22:12

Barselsdagpengene er af samme størrelse, som de dagpenge, man ellers ville have fået som arbejdsløs.
Dagpengesatsen beregnes som 90% af din hidtidige løn, dog kan man højst få den maximale dagpengesats som er 3.113 kr/uge (2003). http://www.retsinfo.dk/DELFIN/HTML/C2002/0012660.htm
(se tabel 1)
Det er kommunen der udbetaler barselsdagpengene.

Godkendelse af svar
Fra : Linda_Jacobsen

Dato : 07-04-03 21:24

Tusind tak for svaret.....så ved man da hvad man har at forholde sig til når den tid kommer

Kommentar
Fra : craca

Dato : 07-04-03 21:59

held og lykke med projektet