/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Skift af IP
Fra : jepser30
Vist : 1568 gange
25 point
Dato : 17-03-09 02:52

Er der nogen der ved om det er muligt at skifte IP adresse sådan bare lige, eller om det koster penge? Jeg har udbyder Fullrate. Tror nok jeg bestilt fast IP fra starten af men kan ikke se at jeg kan skifte den til dynamsik på deres side.

Kommentar
Fra : Crypton

Dato : 17-03-09 06:17

Hvis ikke du har fast IP skal du bare genstarte dit modem (tag strømmen, vent 5 - 10 min).

Derefter skulle du få en anden IP.

Der sidder normalt også en nulstillingknap på bagsiden af modem.

Har du fast IP virker dette ikke.

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 25 point
Dato : 17-03-09 07:05

du henvender dig til fullrate og ber om dynamisk ip

Kommentar
Fra : jepser30

Dato : 17-03-09 12:52

Eftersom Fullrate ikke leverer dynamisk IP, er der nok ikke så meget at gøre.

Kommentar
Fra : Crypton

Dato : 17-03-09 14:36

Jeg skulle mene de som standard levere en dynamisk IP da du skal betale for en fast.

Sakset fra deres hjemmeside:

1 offentlig IP-adresse Opr. Md.
En offentlig IP-adresse anvendes ofte i forbindelse med servere, o. lign.,
hvor de skal være på nettet uden om routeren. Udstyr med offentlig IP-adresse
vil derfor fungere som en bridge. 0,- 10,

Altså fast IP + 10 pr. måned.

Kommentar
Fra : jepser30

Dato : 23-05-09 20:27

Desværre har min udbyder valgt at have FAST ip som standard.

Men tak alle.

Godkendelse af svar
Fra : jepser30

Dato : 23-05-09 20:28

Tak for svaret Teil. Desværre levere min udbyder ikke dynamisk IP.