/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
phonokabel sammensætning
Fra : JRC
Vist : 543 gange
300 point
Dato : 16-03-09 19:58

hej

Jeg har et problem. Jeg har lige købt en brugt dvd med surround og det spiller genialt godt men! Du kan for det første ikke sætte den over så du kan høre surround på normalt tv kan man gøre noget ved det?
Og så kan man ikke sætte mp3 til derfor har jeg prøvet at sætte min gamle forstærker til og virker og men detkun på nogle at højtalerne og så er det bøvler at skifte stik hver gang man vil noget andet...dvd en subwoferen er sat sammen med 3 phonokabeler og højtalerne går ud fra subwoferen tager jeg så og sætter et phonokabel fra et af de stik fra subwoferen og over til min forstærker hvor jeg kan sætte mp3 til virker det på nogle at højtaleren hvilket er klar da det ene phonokabel er til front det andet til center og det tredje til de bagerste kan man på nogen måde sætte det sammen så man ikke skal skifte stik hele tiden og man kan høre det på alle sammen?

Meget besværtligt.

MVH
Jonas Carstensen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-03-09 20:06

Citat
Du kan for det første ikke sætte den over så du kan høre surround på normalt tv kan man gøre noget ved det?

Ja - det er et spørgsmål om at LÆSE brugsanvisningen

Citat
Og så kan man ikke sætte mp3 til

Se det er så til at forstå (hvis bare man vidste hvordan en mp3 SER ud)

Mig bekendt er det en filtype

Hvorom alting er - det er KUN et spørgsmål om at tilslutte det rigtigt og betjene det rigtigt...

Det burde kunne alt det ønsker - så glem bare forstærkeren...

Kommentar
Fra : JRC

Dato : 16-03-09 20:15

Problemet er der ikke er nogen input nogen steder

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 16-03-09 20:22

Hvis du vil ha hjælp bliver du nødtil at give os nogle data.
Hvilken model er dit DVD system med surround ?
Hvilken model er dit TV?
Hvilken model er din MP3 dims?

Analog TV signal har kun stereo = 2 kanaler og dette vil aldrig kunne blive til surround måske simuleret surround men ikke ægte, samme gælder for de flere MP3 filer (de indeholder også kun 2 kanaler = Højre & Venstre)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-03-09 20:23

Input til HVAD...

Surrounden er vel en selvstændig enhed der SELV kan spille....

Et scart fra anlæg til TV giver TVlyd (ved rigtig betjening)

Mp3 kan så afspilles fra CD/DVDer (det du mener er vel at der ikke kan tilsluttes en "pind")

Kommentar
Fra : JRC

Dato : 16-03-09 20:28

Det er et lafayette ISO09001 APPROVED DVD HOME CINEMA LFHT9300D.
Tv'er er philips men det er lige meget med den.
Det er en Zen mp3 afspiller (glemte at skrive afspiller før.)
Men den skal jo bare have et input der har jeg et stik med phonokabel i den ene ende og jackstik i den anden.

Ved godt det med tv'et og stereo det bare så jeg kan spille alt over de samme højtaler

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-03-09 20:29

PS...

Muligheden er jo selvfølgelig at det er SÅ gammelt at det slet ikke KAN afspille mp3 filer

Kommentar
Fra : JRC

Dato : 16-03-09 20:31

Til refi
kan alle sorround sound køre over tv'et? og ikke kun med dvd i?

Kommentar
Fra : JRC

Dato : 16-03-09 20:32

Og mener en mp3 afspiller

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-03-09 20:34

Det lyder godt nok som et RIGTIGT kinaprodukt

Er det sådan en "børge"
http://www.guloggratis.dk/radio-tv/diverse-tv-tilbehor/annonce/4729855

Kommentar
Fra : JRC

Dato : 16-03-09 20:36

ja det er det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-03-09 20:36

Citat
kan alle sorround sound køre over tv'et? og ikke kun med dvd i?

Det har vel scarttilslutning

Men hvis det er det anlæg der er link til tror jeg ikke det kan noget

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-03-09 20:39
Kommentar
Fra : JRC

Dato : 16-03-09 20:42

Nej det har jeg forstået men spørger også hvordan jeg kan sætte det sammen på en anden måde. men ved jeg godt nu

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-03-09 20:43
Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-03-09 20:46

Du har måske lydudgang på TV der kan tilsluttes manuelt

Men det MÅ have scart - hvordan ellers se film/DVD

Kommentar
Fra : JRC

Dato : 16-03-09 20:48

Har det også men stadig ikke så der lyd ved normalt tv

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 16-03-09 20:50

Brænd en DVD med dine MP3 filer og afspil dem direkte, for den har ingen indgange

http://www.lafayetteelectronics.com/lfdv9300spec.html

Ked af at skulle sige det men det er en billig "Bilka" model, hvilket de fleste af de billige DVD systems er, så lyd fra TV'et ud via DVD systemmet kan ikke lade sig gøre.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-03-09 21:01

Citat
så lyd fra TV'et ud via DVD systemmet kan ikke lade sig gøre.

Da det har både venste og højre-kanal lydindgang kan det fikses - men det kommer jo lidt an på TVet....

Forhåbentlig har du en brugsanvisning - der bør være en form for omskiftning/vælger til hvorfra signalet skal komme.... (ind i maskinen kommer det jo fra scartkablet)