/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Dansk forhandler af bagemaskine
Fra : srhansen
Vist : 2207 gange
100 point
Dato : 02-04-03 18:59

Hej alle

Jeg vandt jo denne dejlige bagemaskine her på Kandu for nogle måneder siden. Desvære nåede jeg kun at benytte den nogle få gange inden den gik i stykker .
Jeg har ledt efter en dansk forhandler/importør af maskinen for eventuelt at få den lavet igen, men uden held.
Derfor forsøger jeg nu om der er nogle her, der har mere held med/er bedre til - at lede end jeg har været.

Bagemaskinen er fra Home Electronics og er en model HEBR800

mvh srhansen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-04-03 19:09

Er der noget land på skiltet.
Emesen.

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 02-04-03 19:38

Hej srhansen;

Du kan f.eks. prøve at "snuse" lidt til følgendce link http://www.appliance.com/cc/electronics/html/list.html

Home Electronics er i sig selv ikke ét mærke, men mere et koncept der dækker over al verdens småelektronik. Udtrykket kommer fra "Over there" - og i mange tilfælde er det OEM produkter, som markedsføres under flere navne; men med samme producent.

Du kan måske også kigge på http://www.tv-shop.com da man aldrig ved, hvor pokker www.kandu.dk har skaffet den.

God fornøjelse med jagten!

/MVH Smitty

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 100 point
Dato : 02-04-03 20:12

Hvad mon en bagemaskine hedder på Tysk/engelsk.
Emesen.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 02-04-03 20:19

Hej srhansen.
der står 100 point til dig, under ubesvaret spørgsmål, i katagorien "andet udvikling"

MVH

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 02-04-03 20:39

Hej igen

Den vedlagte brugsanvisning siger "Gebruiksaanwijzing" og det er dette sprog den er skrevet på. Min formodning er at maskinen er købt i Gebruiksaanwijzing-land (belgien ? eller holland måske ?), da loven siger at varer solgt i danmark skal indeholde en dansk brugsanvisning. Mit håb var igennem dette spørgsmål at kunne finde frem til en dansk importør/forhandler for at få maskinen lavet på garantien, den er jo ikke ret gammel.

Emmesen maskinen bliver kaldt en "broodbakmachine"

mvh srhansen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-04-03 21:30

Jeg kan ikke finde maskinen hos kandu, så derfor ved jeg ikke hvordan den ser ud.
Men her er et par link.
http://nl.kelkoo.com/modules/go.jsp?merchantId=3489901&catId=100164013&JServSessionIdnl=iavk5l64r2.WOL7nl
http://nl.kelkoo.com/b/a/ss_broodbakmachine.html
For resten hvad fejler den.
Emesen.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 02-04-03 21:54

Hej emesen

Den er "frontåbnet" modsat den du har linket der er "sideåbnet" Jeg kunne ikke umiddelbart finde noget på dine link der ligner ud over at dé bekræfter den sandsynligvis er af hollandsk herkomst.

Maskinen fejler på den måde, at der ikke kommer lys i display eller lignende (løs forbindelse symtom). Hvis det ikke lykkedes mig at finde noget bedre, vil jeg når dette spørgsmål er tyndslidt, forsøge at lave den selv.
Problemet er som du ved åbnede maskiner og garanti, foruden risikoen for at man ikke selv kan lave den

mvh srhansen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-04-03 22:00

ok - men da der jo er varmelegeme i sådan en, så prøv at lede efter en resetknap.
Bare et forslag. Held og lykke.
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : srhansen

Dato : 21-06-03 19:46

Kandu, har nu afsløret den er købt i Bilka. Kviteringen har de mistet, så det bliver nok svært for mig at gøre mere.
Jeg åbnede maskinen og målte spænding, hele vejen op til microprocessoren, så jeg tror det er den der er stået af, desværre.

Tak for svaret emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-06-03 19:51

Selv tak - det var så lidt.
Eyvind.