/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Dvale og password..
Fra : bimbobo2
Vist : 499 gange
100 point
Dato : 16-03-09 16:23

Hej,
jeg har reinstalleret Vista og har aktiveret dvale muligheden igen.
Det virker også fint, men nu er den begyndt at kræve password når den kommer ud af dvale.
Det sker KUN efter jeg har defragmenteret harddisken. Jeg har prøvet adskillige software til formålet og det er det samme hver gang.

Dette skete ikke før jeg formatterede for et par uger siden.... og jeg er bange for, at "registrerings database" (regedit) har måske en eller anden korrupt fil..
Jeg har prøvet med sfc /scannow og det var ok..
Jge har også undgået CCleaner eller anden Regitry Cleaner, men hjælp ikke.
Det sker stadig og efter defrag.... (samme softwares brugte jeg uden problemer også før reinstallationen af Vista)

Alle steder har jeg "disabled" password ved logon eller efter dvale, præcist som det var før.

Jeg ved, at der er mange som vil skrive "om Vista, dvale og andre ting som ikke fungerer".. men det virkede perfekt før, med samme maskine og hardware.... så jeg skal bare vide, om nogen kan bekræfte min mistank om registreringsdatabase, og evt forslå hvor jeg skal pille ved
Mvh

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 16-03-09 16:29

Fandt dette i Goggle...
ligner også en mulighed...og så er heller ikke defrags skyld..

"I have a similar problem to yours, but the login screen is not shown only
occasionally, as in maybe once in five hibernations or so"..

Jeg vil også uddybe at det ikke beder om password... men vil have bekræftet, om jeg er "brugeren" og så skal jeg bare klikke på ikonen for at komme videre..
Sorry for lidt forvirring i tidligere forklaring..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-03-09 02:04

Prøv lige at klikke på start flaget nede til venstre og klik på Kontrolpanel, find og åben Strømstyring, allerøverst til venstre står der: Der kræves en adgangs kode når computeren vågner, klik på det og klik på: Rediger indstillinger der i øjeblikket er utilgængelige, flyt så prikken ned i : Kræv ikke en adgangkode, klik på Gem ændringer, og se om det hjælper, det tror jeg det gør men ved det ikke

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 17-03-09 07:31

tak for svaret.., men som jeg skrev i min første post, alle disse steder er tjekket.
Det er de første ting jeg gjord... alt i Vista er sat op til at IKKE kræve et password.

Også i avanceret indstillinger for stromstyring er der "nej" i "adgangskode efter dvale/slumring.

Annuller spørgsmålet
Fra : bimbobo2

Dato : 19-03-09 17:05

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål