/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
PC rebooter efter genstart hele tiden
Fra : dhl
Vist : 336 gange
200 point
Dato : 02-04-03 18:48

Jeg har fået et sindsygt problem.

Maskin data:
PIII 600EB m.ATI Rage128 og 128Mb SDram køre Win98, Norton VA

Problem:
Jeg har lavet en komplet geninstallering af maskinen efter et par dage er maskinen begyndt at fore tage en komplet nedlukning af maskiene svarende til de tre "windows taster" ctrl+alt+del, og så starte vi forfra.
Windows starter op logon billedet fremkommer hvis du venter rebooter den, logger du rebooter den også, tids messiget er det ca. den samme, så det lader til at være noget der sker inden windows har startet alt hvad den mener den skal hva startet.

Dagfin

Kommentar
Fra : xou

Dato : 02-04-03 19:00

hvis du slet ikke kan starte den op,og den bare bliver - kan det være
1.ram
2.cpu køler
din cpu-køler kan været tilstopped med støv.hvis du evt i bios kan se cpu temp kan du evt få et vink her.
har du flere ram i så tag en af dem ud - efter tur.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 02-04-03 19:03

hej igen !
du kan rense cpu-køler med en vat-pind og med støv-suger på....

Kommentar
Fra : dhl

Dato : 02-04-03 19:09

Da Jeg uden problemer starte op i Fejlsikker tilstand, tror jeg ikke det er mit ram mener og så at det kun er et modul.

Der er ingen overvågning af cpu temp.

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 210 point
Dato : 02-04-03 19:12

nej så er det ikke det...
måske et program
i fejl sikker tilstand skriver du
start-kør
msconfig der i et kør vindue - under fanen start sletter du alt og prøver så at genstate i normal tilstand
win.ini osv kan du osse i msconfig prøve med

Kommentar
Fra : dhl

Dato : 02-04-03 19:42

Tak for tippet den komando kente jeg ikke men det ser ud tilat der går lidt tid inden jeg kan prøve det af da jeg startede scandisk omkring kl.1730 =

Kommentar
Fra : cad

Dato : 02-04-03 21:19

Du kan evt prøve dette:
Reboot din computer med kommando Prompt. (Hold "CTRL" nede ved genstart, og vælg "mulighed #5" fra Win98 opstartsmenuen.)

I kommando Prompten, skriv -- scanreg /restore og tryk press Enter.
Registry Checker skanner dit register igen og viser en liste med de fem nyeste backups, - sorteret efter dato.
Vælg en du vil gendanne dit system til og tryk Enter.
Tryk Enter igen, og den genstarter.

Jeg mener bare: hvis du før fejlen er opstået har haft dit system til at køre uden problemer, så ligger der en backup af disse instillinger i dit register - så hvorfor så ikke bruge den mulighed.(Dette er en ufarlig metode).

Hvis dette ikke virker, er det sikkert et hardwareproblem: Det kan være dårlig ram - (eller ram-indstillingene i bios er evt. ikke sat rigtigt).
Aktuelle windowsprofil kan have mistet sine opstartsfiler. ( brug ovenstående metode) Der findes flere metoder til genkendelse af fejlkilder: Dr.Watson er god til dette formål. Endelig kan der være en forkert biosindstilling eller en driverfejl ved grafikkortet.

Hej :)

Kommentar
Fra : dhl

Dato : 03-04-03 19:41

Så er den startet det viser sig ved hjælp af xou henvisning til msconfig at være min ZoneAllaem i freeware ver. der får min maskine til at gå ned er der nogen der kender til dette problem?
Den blev også instaleret fra starten så den har i virket i mpske 5 dage.

Cad også tak til dig selv om jeg ikke har brugt denne metode til at fejl finde med.

Godkendelse af svar
Fra : dhl

Dato : 03-04-03 20:02

Tak for svaret xou.