/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
gratis gps på min mobil?
Fra : Gizmo1226
Vist : 617 gange
200 point
Dato : 16-03-09 10:03

jeg har fået en sony ericsson c702 som har gps modtager, problemet er så at jeg ikke har kortene på min mobil.
det skal den bruge net til for at kunne downloade kortene som jeg skal bruge dem (hvilket er meget dyrt)

så er mit spørgsmål om man kan gå et program til at virke på min c702 med maps på mobilen så jeg er fri for at skulle downloade alle kort.

(ps. helst gratis programmer, men betaline en gang kan godt gå)

//Gizmo

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-03-09 10:26
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-03-09 10:39
Kommentar
Fra : Gizmo1226

Dato : 16-03-09 10:47

mit største problem er faktisk at jeg skal downloade alle kort over mobilen, og når man ikke har 3 så man har fri internet er det et problem.
lad os sige jeg skal til fankrig, og så skal bruge min mobil som gps hele vejen.
hvis jeg skal så downloade 50-100 mb, så kommer det til at koste. og det vel jeg slippe for (dvs. at jeg vil have maps på min mobil.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-03-09 11:41

Du burde allerede have Wayfinder på telefonen, kan du ikke lide den ?

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 16-03-09 12:52

Vil det sige, at hvis kortene er på tlf, er det helt gratis at bruge gps?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-03-09 13:03

Med Wayfinder (købeprogram) som allerede burde være på spørgerens telefon, så kan man bruge den gratis Maploader og hente kortene hjem på computeren, og bagefter overføre til telefonen, lidt bedbånds trafik og arbejde men ingen telefon trafik
Wayfinder til SonyEricsson:
http://www.wayfinder.com/?id=10052&cid=10051
om Mapsloader:
http://www.wayfinderearth.com/?id=10773&lang=nl-BE

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-03-09 13:04

Citat
bedbånds trafik
skulle være BREDBÅNDS trafik

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-03-09 17:28

GPS bliver nok aldrig gratis da der ligger et ganske enormt arbejde bag, f.eks er der folk der kører rundt 24/7 og indsamler nye oplysninger om vejændringer m.m.

Jeg så det forleden i TV hvor et par gutter ansat hos TomTom kørte det meste af 200.000 km om året og lagde nye ting ind i systemet.

Et vejkort af papir koster 75 kr, har været brugt med succes i næsten 100 år...........og giver ikke spøgelsesbilister.
Så kan man også køre mere sikkert ved ikke at stirre på den elektroniske lommedims..

Iøvrigt kørte jeg med en gut forleden der netop havde nyopdateret GPS på mobilen, den kunne ikke finde de gamle befærdede veje omkring Hillerød, men vi fandt hurtigt vej ved at kigge på vejskiltene, samme metode som folk har brugt i årevis.