/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Stadig startproblemer med Wind
Fra : 20Kroner
Vist : 605 gange
100 point
Dato : 16-03-09 09:41

Jeg har fået hjælp af venlige mennesker på Kandu til at opstarte Windows - men nu er den gal igen
Jeg kan komme på nettet hvis jeg starter op i "SafeMode Network Connektion" men når jeg starter op igen er den stadig gal.
Fejlmeddelelesen i Error reporting siger:

1. Istall the must device driver for your video card.

2. Manually decrease hardware Acceleration for yor vido card.

Det siger mig ikke rigtig noget,for hvor finder jeg dette videocard.

Selv når jeg har fået Windows startet med normaludseende sker der det, at når computeren har stået ubrugt en tid, fyldes skærmen af lyserøde bølgestreger, og skærmen fryser fast.

Er der mon hjælp at hente?

Venlig hilsen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-03-09 10:17

Start>kontrolpanel>skærm>indstillinger>Avanceret>Fejlfinding.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-03-09 10:17

i xp

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-03-09 10:20

og prøv at sætte opdatering hastigheden ned (Hz),hvor
det kommer an på hvilken grafikkort driver du har

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 16-03-09 11:17

Citat
det kommer an på hvilken grafikkort driver du har

Undskyld, at jeg blander mig, men Manse9933 hvordan ser man hviljet grafikkort, man har?

joan (maxhankat)

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 16-03-09 11:34

Det lyder som om det er galt med grafikkort driver.

Med et af disse 2 programmer burde du kunne finde ud af hvad dit grafikkort hedder:
http://www.filehippo.com/download_everest_home/
eller
http://www.gtopala.com/

Så finder du den nyeste driver og installere den.

mvh klaudi

Kommentar
Fra : xou

Dato : 16-03-09 12:13

prøv f8 under start og vælg start i vga tilstand
men hvad har grafikkort med netværkskort at gøre ???
så er opløsning dårlig,hvis ikke glem alt om grafikkort.
vælg system under kontrol panel,fanen hardware-enehåndtering -er der nogle gule !, find netværkskort-dobbelt klik vælg driver tryk annuller opdatering eller find din driver til netværkkort og indstallere den igen vis opdater driver-indstaller fra en bestem placering-søg ikke - henvis til driver filen.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 16-03-09 13:02

xou!

Ja nu har jeg jo bare blandet mig på denne tråd, fordi jeg har et lignende problem.

Og jeg har nu for så vidt fået løst der pågældende problem.

Men jeg ved jo heller ikke, hvorfor Manse9933 skriver noget om grafikkort.
Så vi lader den stå der.

mvh
joan

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-03-09 13:54

Hvorfor der bliver nævnt grafikkort er jo nok fordi 20Kroner skriver:

Citat
Fejlmeddelelesen i Error reporting siger:

1. Istall the must device driver for your video card.

2. Manually decrease hardware Acceleration for yor vido card.

Det siger mig ikke rigtig noget,for hvor finder jeg dette videocard.

Ja det er jo fint at stille nyt ? i en anden tråd, og så få svar!

mvh klaudi

Godkendelse af svar
Fra : 20Kroner

Dato : 16-03-09 15:01

Tak for svaret Klaudi.

Jeg vil prøve at finde grafitkortet efter dit link. Nu siger fejlmeddelelsen ikke video card..men grafitcard. Og når jeg starter op foreslår den ikke "Safe Mode" - men "Start Window normaly"

Venlig hilsen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-03-09 16:20

Velbekommen, håber du hitter ud af det

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Manse9933