/ Forside/ Karriere / Erhverv / Markedsføring / Spørgsmål
10  arne.jako.. 250
Bindingsperioder
Fra : jomfruane
Vist : 905 gange
200 point
Dato : 16-03-09 09:23

Hej alle

Er det tiladt for et elselskab som NEAS at lave en bindingsperiode på et helt år?

jeg tænker om ikke de samme regler som for teleselskaber på 6måneder gælder?

hermed også en lille advarsel til alle om ikke at melde sig til dette elselskab, der er for meget fup og fidus over deres produkt "gevinstel".

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 16-03-09 09:29

Det må de godt, jeg kan love dig for, at de ikke ville gøre det hvis det var forbudt.

Folk kan bare lade være med at binde sig hvis de ikke vil, der er ingen der tvinger armen om på
ryggen på dem

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 16-03-09 10:03

Det er fint du lover

Kan jeg få lidt mindre personlig holdning og lidt mere bevisførelse, vil det hjælpe på at få godkendt sit svar

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 16-03-09 10:10

Som du kan se er 12 md. det mindste du kan binde dig for.....desværre. Kig nederst.
http://www.dongenergy.dk/privat/El/fastpris/Pages/fastpris.aspx

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 16-03-09 10:32

Der tegner sig da et billede af et hul i en lovgivning der udnyttes?
Man burde kunne sammenligne levering af el med levering af telefoni eller TV kanaler.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 16-03-09 10:41

Kan kun gi' dig ret.
Du kan se her ...der anbefaler de en bindingsperiode på 24 md.
http://stromninger.dongenergy.dk/privat/stroemninger/experts/elexperts/data/nordjyskelhandel.htm

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 16-03-09 10:58

Ja, jeg var desværre nok for hurtig til at skifte selskab. Jeg skiftede ret hurtigt efter jeg fandt ud af der var andre muligheder.
Nu er der kommet naturel som jeg principielt hellere vil støtte. Jeg skal betale mere for at komme ud af det nuværende selskab end jeg forbruger for i bindingsperioden...

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 200 point
Dato : 16-03-09 12:45

ØvØv hvor surt.
Er det så ikke et spørgsmål om at lade den bindingsperiode køre ud inden du starter på det andet ??
Det lyder som om det kan betale sig rent økonomisk.
Bare så ærgeligt hvis der mangler 7 md.

Godkendelse af svar
Fra : jomfruane

Dato : 16-03-09 14:05

Tak for svaret piaskov.

Ja, jeg må lade den køre - men har meddelt dem at jeg ikke er deres bedste reklame
Der er præcis 7 måneder til

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 16-03-09 15:31

Håber du kommer ud af det med skindet på næsen