/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Afspille DVD med label.
Fra : jesper.s
Vist : 397 gange
100 point
Dato : 16-03-09 07:35

Hej.

Jeg laver film til mig, selv til sommerhuset i Sverige, hvor jeg også sætter labels på. Nu er mit spørgsmål, hvad for en DVD afspiller skal jeg købe, for at være sikker på at der ikke er problemer med at afspille dem, når der er labels på? Den DVD afspiller jeg har nu er lige kørt død, og den findes ikke mere, og jeg vil da gerne kunne se de film jeg har lavet igen.

På forhånd Tak!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-03-09 07:47

Pas på med labels, Der må ikke være ubalance i DVD skiven.
Hvis, kan den splintres og ødelægge drevet.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 16-03-09 07:52

Der er sikket lige meget hvad for en dvd du køber,spørgsmålet er om de label er for billigt,hvis de er løsner labelen sig og sætter sig fast

Kommentar
Fra : kj

Dato : 16-03-09 09:48

DVD afspillerern læser slet ikke fra den side du har labels på, men fra undersiden. Så valg af afspiller er ligegyldig, vedr. labels. Men måske ikke med hensyn til om det er DVD-R eller DVD+R

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-03-09 20:57

Labels på CD og DVD, er en god ting, når det som nævnt er en label, hvor klistret er af god kvalitet (Karlsons klister)
Det er med til at beskytte de lag, som ligger på oversiden, og som er vigtig for afspilningen.
Uden dette blanke lag, vil skiven være svær at læse, da den bruges som reflektor for laserstrålen.

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 17-03-09 08:01

Jeg har hørt fra andre at mange afspillere ikke kan afspille med labels. Filmer flimrer og stopper hele tiden.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 17-03-09 22:30

Citat
DVD afspillerern læser slet ikke fra den side du har labels på, men fra undersiden. Så valg af afspiller er ligegyldig, vedr. labels

Det er sgu ikke ligegyldig,hvis de labels er for billige,løsner de sig pga varmen i dvd-afspilleren og tro mig jeg har prøvet det