/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
køb brugt campingvogn tyskland
Fra : gandimand
Vist : 5089 gange
200 point
Dato : 16-03-09 01:35

Hey

Nogen der kender til et par gode hjemmesider hvor man kan købe brugte campingvogne i tyskland ???

mvh
G

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 16-03-09 01:59
Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 16-03-09 02:02

Under mærke søg på Caravans-Wohnm

Kommentar
Fra : alka

Dato : 16-03-09 07:09

Husk, hvis det er en CV til det tyske marked, så er gassystemet ikke det samme som i DK. Hvis du skal have den indreg. i DK, så skal du have en typegodkendelse. Den er forhandlerne i DK ikke villige til at skrive, så du skal forvente yderligere udgifter en den tyske pris.

Læs mer om gasanlæget her:
http://www.masterpiece.dk/UploadetFiles/403/68/s044-050.pdf
Den tyske side jeg kunne henv. til var lukket ned!

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 200 point
Dato : 16-03-09 08:08

Det er rigtigt at der er penge at spare ved køb af campingvogn i Tyskland. Men pt står der så mange vogne i DK, at du sagtens kan trykke prisen, så det ikke er ulejligheden værd, at købe i
Tyskland.

Hvis det så er ren handel... dvs ingen vogn i bytte, er det endnu nemmere at få prisen ned.

Der er også mange brugte vogne til salg privat... det vigtigste du skal tjekke der, er om service med hensyn til fugt og gastest er overholdt.

Prøv endvidere at kikke på www.dcu.dk side, i toppen - mellem campister - opret dit spørgsmål der, så vil du få mange svar

Hvis det er din første campingvogn, er det en rigtig god ide, at starte med at købe brugt, så du kan se om indretning, størrelse mm er som du ønsker det. Vi startede selv med en brugt, men året efter købte vi ny, da vi fandt ud af, at vi havde et andet behov for indretning end vi troede.

Der er enormt mange forskellige indretninger, så det kan være noget af en jungle at finde den rigtige, men det er sjovt at gå på jagt.

Og lad nu endelig være med at spørge på dcu's side hvilken vogn du skal kikke efter, for vi holder selvfølgelig allemest af vores egen

Rigtig god jagt, med ønsket om at du får nogle dejlige oplevelser med din campingvogn

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-03-09 08:39

For øvrigt tror jeg ikke der er den store besparelse ved køb af brugt campingvogn i Tyskland... den store besparelse er ved det nye vogne, men prøv at stille spørgsmålet på www.dcu.dk der er sikkert en der kan svare dig

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 16-03-09 12:57

Vores var godt nok ny. Men købt has dansk forhandler, der kørte den til Harrislee, hvor vi så hentede den. Sparet??? 10.000 ialt.
Incl det det kostede at få den kørt derned.

Godkendelse af svar
Fra : gandimand

Dato : 16-03-09 16:14

Tak for svaret Nordsted1. super :)