/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Scanner for virus
Fra : o.v.n.
Vist : 504 gange
100 point
Dato : 15-03-09 20:46

Ja som overskriften siger, så står der sådan i download boksen, når Firefox er færdig med at hente en fil, spørgsmålet er: Hvad scanner, er det noget software på min computer eller det noget online ?

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 15-03-09 20:57

Firefox finder din egen virusscanner, og scanner alle dine downloads. Det er egentligt ganske overflødigt, da din scanner selv scanner automatisk. Så du kan godt slå funktionen fra. Den sløver vist lidt.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-03-09 21:20

Ok jeg har nemlig tit undret mig over hvilken software som scannede de hentede ting og sager, men Firefoxen finder og bruger den antivirus jeg har? EntenAntivir eller Bullguard på hver sin computer.
Og så må jeg tilstå at jeg ikke ved: Hvor kan jeg slå fra ? Jeg kan ikke finde det

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 110 point
Dato : 15-03-09 21:33

Ja, foxen finder selv din scanner, og scanner med den.

Du skal i about:config og slå det fra http://www.ghacks.net/2008/06/04/disable-automatic-virus-scanning-in-firefox-3/

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-03-09 22:12

Tak for svaret stl_s. jeg stoler på at det er en unødvendig scanning, og har slået den fra nu, jeg måtte pænt love at opføre mig forsigtig derinde i about config det er testet og den ER slået fra nu