/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Bandepakken
Fra : KMH1990
Vist : 860 gange
20 point
Dato : 15-03-09 17:04

Hvad er jeres holdning til VK-regeringens bandepakke? Vil den virke, eller vil den fejle?

Pakkens hovedpunkter er:

- straffen for vold og trusler mod vidner i forbindelse med bandeopgør fordobles

- straffen for besiddelse af skydevåben fordobles

- straffen for at true folk, der forsøger at passe deres arbejde som ambulancefolk og brandfolk, bliver skærpet

- det bliver nemmere at varetægtsfængsle bandemedlemmer

- det bliver muligt at telefonaflytte bandemedlemmer

- regeringen vil se på muligheden for at udvise bandemedlemmer

Med bandepakken vil regeringen desuden tvangsfjerne umyndige bandemedlemmer og afskaffe strafrabatten til umyndige.

Derudover kommer der med bandepakken flere betjente på gaden, og der skal indføres banderåd i alle støre danske byer, hvor fædregrupper og andre kan deltage.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-03-09 17:17

Hvad vil du med svaret

De 5 svar du får her kan ikke bruges i nogen statistik

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 15-03-09 17:26

Hvor skulle vi vide det fra

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 15-03-09 17:54

Jeg tror ikke den pakke har den store effekt. Hvis man har tænkt sig at skyde et andet menneske, er man ligeglad om det giver 4 eller 8 års fængsel.

Til gengæld ser det godt ud. Det virker som om der bliver gjort noget fra regeringens side, for at komme problemet med bandeopgør til livs.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-03-09 18:02

Citat
Jeg tror ikke den pakke har den store effekt. Hvis man har tænkt sig at skyde et andet menneske, er man ligeglad om det giver 4 eller 8 års fængsel.

Det tror jeg også

Citat
regeringen vil se på muligheden for at udvise bandemedlemmer

Hvis dette skal batte noget, så skal hele familien ud, så ville familien også holde bedre øje med ungerne

Citat
Med bandepakken vil regeringen desuden tvangsfjerne umyndige bandemedlemmer og afskaffe strafrabatten til umyndige.

Den tror jeg ikke på går igennem, vi er alt for bløde - men ellers tror jeg på den ville nytte

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 15-03-09 18:14

Hvorfor bliver klovnen KMH1990 ved med at stille spørgsmål i Kandu?
Vedkommende gider ikke selv deltage i spørgsmålene!

Det må vist kaldes en Spammer!!!!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-03-09 18:35

Udvisning hjælper heller ikke da de er tilbage i løbet af to måneder.

Man sparer 20 betjente ved grænsekontrollen og bruger 100 ditto for at fange dem der griner højt når de kører over vores åbne grænser.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 15-03-09 19:11

Jeg syntes det er en god ide!

Men ja, hvorfor deltager KMH aldrig i spørgsmål?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-03-09 19:23

Personen er politiker

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 15-03-09 19:49

Citat
Personen er politiker

så bør vedkommende holde sig inde på borgen!

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 20 point
Dato : 15-03-09 19:55

Pakken vil ikke virke. Det er blot mere af det samme som man har prøvet de sidste mange år, uden videre succes.
Pakken er et glimrende eksempel på VKO's symbolpolitik. Når lokummet brænder, eller pressen skriver meget om en eller anden sag, går VKO ud vedtager en eller anden pakke for at få det til at se ud som om de tager problemerne alvorligt. Oftest har pakkerne ikke nogen effekt, men med lidt held går der et par år inden folk finder ud af det. I sjældne og svære tilfælde nedsætter VKO et ekspertpanel som skal komme med en rapport. For VKO har den model to fordele, der går en del tid inden de behøver udtale sig om emnet og VKO kan bilde folk ind at det de vedtager er fornuftigt, fordi det er eksperter der har foreslået det.

Godkendelse af svar
Fra : KMH1990

Dato : 15-03-09 20:09

Tak for svaret BertelBrander.