/ Forside/ Interesser / Videnskab / Fysik / Spørgsmål
10  CLAN 630
kernekraft og atonkraft HJÆLP!
Fra : sandrafrost
Vist : 536 gange
100 point
Dato : 15-03-09 16:27

hej alle kandu brugere..

jeg leder efter en forklaring på hvad forskellen er imellem et antomkraftværk og et kernekraftværk er?
jeg håber at der er nogle der kan hjælpe mig.
og måske sende nogle link hvor jeg kan læse nærmere om begge dele :)

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 15-03-09 16:31

Der er ikke nogen forskel, begge ord bruges om det samme.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-03-09 16:32
Kommentar
Fra : semmer

Dato : 15-03-09 16:34

Hvad er et atom?
det er det inderste af alting
altså man inde ved selve kernen

Derfor de to identiske betegnelser

Mvh - SEM

Med venlige hilsener fra
JAPANSKEDANMARK.DK

Tomiko & Svend-Erik Mortensgaard
Internet: www.japanskeDanmark.dk
samt www.japanskemoebler.dk
Mail: kontoret@japanskedanmark.dk

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 15-03-09 18:19

Kernekraft er et begreb, man "opfandt" da atomkraften begyndte at komme i modvind, for at skjule/nedtone sammenhængen til atombomber.

Tilbage i 50'erne og 60'erne demonstrerede folk, gik atommarcher osv. for at afskaffe atombomber og FOR den fredelige udnyttelse af atomkraft, det var dengang

Kommentar
Fra : 2603ph

Dato : 16-03-09 08:31

Hej Bertel,
Atomkraft, kernekraft, atomenergi og kerneenergi er forskellige betegnelser for det samme.
Der er en del forskellige typer a-værker, forsknings- og forsøgsreaktorer, der ofte anvender højt beriget uran som brændsel, de producerer ikke el. Kraftreaktorer producerer el, de anvender lavtberiget uran som brændsel og er meget store anlæg.
Produktionsreaktorer producerer ikke strøm, men omdanner uran-239 til Plutonium-239 med det formål at producere a-våben.
Se mere på sitet:

http://www.akraft.dk

Mvh
2603ph