/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Skift klodser på Golf 2
Fra : Josph
Vist : 2504 gange
100 point
Dato : 15-03-09 15:48

Hej

Findes der en mini guide for skift af klodser på en gammel Golf 2, noget ligende den som jeg har fundet for bremsebakker

http://www.autoschrauber.de/content/000036/trommelbremse-golf-reparieren.php

 
 
Kommentar
Fra : Beestone


Dato : 15-03-09 17:40

Hej Josef -

Der findes helt sikkert mange guides at læse på nettet.
men generelt er udskiftning af bremseklodeser til skivebremser meget enkelt, i al fald meget enklere end at rode med bakkerne til en tromlebremse.

Du skal købe både et sæt bremseklodser og et såkaldt monteringssæt, som indeholde nye dimser til at holde klodserne fast mm.
Så kan det ikke gå helt galt, hvis du er nødt at banke/flå/rive/save/skære/bore det gamle rustne stads ud.

Når du monterer er det bedst at bruge en LILLE smule kobberfedt på de flader hvor delene bevæger sig.
Det siger sig selv, at der ABSOLUT ikke må komme fedt på overfladen af skiver og klodser.

Til sidst - lige inden du med bremsepedalen trykker klodserne ud på plads, renser du bremseskiveren GRUNDIGT af for fedtfingre.
Skiverne SKAL være HELT rene og tørre, ellers får du brændemærker (blå pletter) på skiverne, og det giver huggende bremser.

Kommentar
Fra : rocoolsen


Dato : 15-03-09 17:49

Og husk. INTET kobberfedt på styrepinde, kun siliconefedt.
Mener thansen har en vejledning med billeder, men ellers følg . beestone

Kommentar
Fra : taunusanden


Dato : 15-03-09 19:22

Citat
Og husk. INTET kobberfedt på styrepinde, kun siliconefedt.

Hvorfor dog ikke?
Det plejer jeg da altid og har aldrig haft problemer med det.

Det er simpelt og ligetil at lave bremser på en golf. Men hvis du er lidt "grøn" på området er det en god at løfte bilen med begge forhjul fra jorden og kun skille den ene side ad af gangen, så kan du altid se hvordan det er samlet i den modsatte side.

Nu hvor det er skildt ad, så er det en god ide at kigge efter at dine bremse slanger ikke er møre, samt at kraverne på slangerne ikke er alt for rustne. Styrekugler, tandstang og bærekugler mærkes efter for slør nu hvor du er igang

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 100 point
Dato : 15-03-09 23:48
Kommentar
Fra : rocoolsen


Dato : 16-03-09 10:33

Ok, skulle måske have sagt styr i gummibøsninger.

Godkendelse af svar
Fra : Josph


Dato : 16-03-09 20:36

Tak for svaret EA_HS.

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177428
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407943
Brugere : 218877

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste