/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
afmontering af stempel på puch
Fra : rasmus9921
Vist : 602 gange
100 point
Dato : 15-03-09 11:54

hej.

ja spørgsmålet giver sig selv. jeg aner simpelthen ikke hvordan man får stemplet af, på min puch maxi.

på forhånd tak.
Rasmus

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-03-09 12:42

Af med topstykket, der er 4 skruer
så løsner du karburator og udstødning
så kan cylinder trækkes af
så kan du se stempel, der sidder en låsering, af med den og ud med krydspind
så er det afmonteret!

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-03-09 12:46
Kommentar
Fra : rasmus9921

Dato : 15-03-09 13:07

låseringen er det den af noget tyk ståltråd og sidder i begge huller af stemplet

Kommentar
Fra : rasmus9921

Dato : 15-03-09 13:18

de der ringe der sidder uden på stemlpet, da er den ene knækket. er det nødvendigt at skifte den ?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-03-09 13:20

Ja knækket stempel ring = 0 kompression = kører vildt dårligt

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-03-09 13:22

..og husk for guds skyld at vende stemplet rigtigt når du sætter det på igen. Der er en pil på toppen af stemplet der skal pege mod udstødningsporten.

Vær omhyggelig med pakninger (utætheder er en af de største fejlårsager på knallerter). Og ikke knokkelspænde topstykket. Så ryger pindboltene.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 15-03-09 13:22

Der sidder 2 låseringe, fjern den ene og skub krydspind ud fra modsatte side,
hvis en af stempelringene er knækket skal den skiftes,
men hvordan ser cylinder ud indvendig, den må være ridset hvis stempelring er knækket!

mvh klaudi

Godkendelse af svar
Fra : rasmus9921

Dato : 15-03-09 13:26

Tak for svaret Klaudi. hehe det med stempelringen skete da jeg prøvede at afmontere stemplet så cylinderen har det fint :)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-03-09 13:35

Velbekommen

Ok, men du skal jo nok ud og købe en ny

mvh klaudi